Seksi koiran kanssa
Hei, olen 27v nainen ja annan koiran nuolla minua kun olen alasti. Pääasiassa siis koira nuolee emätintä ja rintojani. Harrastan tätä noin 4krt viikon aikana. Lisäksi olen 3 kertana työntänyt koiran siittimen minun vaginaan ja nuollut koiran penistä. Olenko hullu tai pitäisikö minun mennä juttelemaan asiasta esim psykiatrin kanssa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihmisiä, joiden seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu eläimiin. Tätä seksuaalista mieltymystä kutsutaan zoofiliaksi. Mieltymyksiään ei voi valita, eikä mikään mieltymys määritä ihmistä kokonaisuutena.
Erilaisia mieltymyksiä on mahdollista toteuttaa kaikkein osapuolten suostumuksella ja lain puitteissa. Tällä hetkellä voimassaolevan lain mukaan sukupuoliyhteys eläimen kanssa ei varsinaisesti ole kiellettyä, mutta toiminta saatetaan kuitenkin eläinsuojelulain perusteella laskea eläinsuojelurikokseksi. Uusi eläinten hyvinvointilaki, joka astuu voimaan vuonna 2024, kieltää seksin eläimen kanssa.
Omia mieltymyksiään ja seksuaalista toimintaansa voi halutessaan käydä läpi ammattilaisen kanssa. Asiasta puhuminen toiselle usein auttaa jäsentelemään tunteitaan ja toimintaansa ja pohtimaan tapoja, jolla omaa seksuaalisuuttaan voi toteuttaa turvallisesti esimerkiksi fantasioiden tai itsetyydytyksen kautta. Zoofilia on aiheena vaiettu, mutta tämänkin mieltymyksen voi ottaa esiin esimerkiksi seksuaaliterapeutin luona. Voit ottaa matalalla kynnyksellä yhteyttä meihinkin joko soittamalla neuvontapuhelimeen tai varaamalla ajan seksuaalineuvontaan.
Neuvonnan tiimi