Seksiäänien kuuleminen pienen asunnon takia
Asun niin pienessä asunnossa, että ei ole mahdollisuutta harrastaa seksiä vapautuneesti muun perheen kuulematta. Perheeseeni kuuluu lisäkseni 13 ja 14v tytöt. Miesystäväni on luonani silloin tällöin. Tytöt kuulevat aina, kun rakastelemme. He ymmärtävät tämän, mutta minusta se on kiusallista. Ei ole varaa muuttaa isompaan asuntoon. Onko väärin, että omat tyttöni kuulevat rakastelumme äänet? En ole kovaääninen.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pienessä asunnossa saattaa olla hankalaa saada yksityisyyttä. Lapselle oman vanhemman seksuaalisuus voi tuntua vaivaannuttavalta asialta. Aikuisella on kuitenkin oikeus seksielämään, kunhan aikuinen pyrkii ottamaan kaikki huomioon.
Hyvä kuulla, että yrität ottaa lapsesi huomioon. Vaikka seksuaalisuus on luonnollinen asia, voi lapsestakin tuntua kiusalliselta kuulla vanhemman seksiääniä. Voisiko seksiä harrastaa silloin, kun tytöt eivät ole kotona, olette miesystäväsi luona tai silloin, kun lapsesi nukkuvat? Tällä tavoin tilanne voisi olla kaikkien osalta vapautuneempi ja lapset eivät tule kuulleeksi rakastelemisen ääniä.
Mukavaa, että olette ilmeisesti ainakin jollain tasolla pystyneet juttelemaan seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Jos mahdollista, voi asian vielä ottaa puheeksi, mikäli lapsesi kokevat, että he haluaisivat keskustella tunteistaan ja ajatuksistaan avoimesti. Asian voi ottaa puheeksi myös miesystävän kanssa. Hän varmasti aikuisena ymmärtää, että tilanne tuntuu sinusta kiusalliselta. Yhdessä voitte löytää teille sopivia hetkiä rakasteluun. Mikäli kaipaat keskusteluun tai kasvatukseen tukea, voit myös soittaa neuvontapuhelimeen tai tutustua Vanhempainnetin sivuihin.
Neuvonnan tiimi