Seksifantasia siskosta
Olen 30v mies ja olen aina fantasioinut seksistä siskoni kanssa ja toivoisin edelleen että jonain päivänä tämä olisi mahdollista jopa toteuttaa jotenkin. En saa nykyisin tyydytystä normaalista yhdynnästä vaan minun on aina ajateltava mielessäni että kumppani olisi siskoni. Pelkään että joskus vielä huudan vahingossa aktin aikana siskoa tai hänen nimeään ja kumppani reaktiota siinä tilanteessa. Miten minun mahtaisi kannattaa toimia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Fantasiamaailmassa kaikki on sallittua ja siellä eivät päde tosielämän lait tai rajoitukset. Fantasia sukulaisen kanssa harrastetusta seksistä on melko yleinen. Syitä voi olla monia, mutta esimerkiksi tilanteen arkaluontoisuus ja aihepiirin kielletty luonne voivat saada aikaan kiihottumista. Se on yleinen skenaario myös pornossa. Fantasiointi ei satuta ketään ja fantasioita on lupa kehittää, vaikka oikeassa elämässä ei pystyisikään fantasiaansa toteuttamaan.
Yhdynnän aikana oma ajatus voi vahingossa lipsua muualle ja tätä voi tapahtua kenelle vain. Kerroit kuitenkin, ettet saa tyydystä enää muilla tavoin kuin siskoasi ajattelemalla. Joskus mielen voi vallata ajatusketju, jota on hankalaa katkaista kesken, jos on useammin toistanut sitä päänsä sisällä. Millaisia tuntemuksia fantasiasi herättävät sinussa, koetko esimerkiksi saavasi fantasioissasi turvaa tms. tunnetta, joka jää ehkä uupumaan muissa ihmissuhteissasi? Voisiko fantasioista oppia jotain tunnetasolla ja soveltaa havaitsemiaan asioita nykyiseen seksielämääsi?
Kirjoitat, että sinun on vaikeaa olla kuvittelematta siskoasi yhdyntäseksin aikana. Joskus voimme ajatuksissamme kuvitella jotain kielellettyä ja joskus se saa tutun ihmisen hahmon. Kirjoitat, että toivoisit että seksi siskon kanssa olisi vielä mahdollista. Onkon hyvä miettiä, että mitä jos näin kävisi; loppuisiko siskostasi fantasiointi siihen? Vai onko siskossasi joitakin piirteitä, jotka koet viehättäväksi vai onko teidän välinen suhde sosiaalisesti kielletty ja siksi tuo asetelma kiihottaa sinua?
Fantasioita voi yrittää purkaa tai toteuttaa myös esimerkiksi roolileikkien kautta. Onko tilanne vaikuttanut heikentävästi (seksi)elämääsi tai parisuhteeseesi? Vahinkoja voi sinänsä sattua seksin aikana ja huomaamattaan voi huutaa väärän ihmisen nimeä. Tämän voi kuitata kuitenkin huumorilla, sillä lähellä orgasmia tai orgasmin aikana voi tahattomasti äännähdellä muutenkin. Kumppanisi ei myöskään tiedä, olisiko tuolloin kyseessä juuri siskosi vai vain samanniminen henkilö.
Olisiko tilannetta mahdollista avata kumppanillesi jollakin tasolla vai onko keskusteluyhteyttä hankalaa saavuttaa fantasioista puhumisessa? Vaikeissa tilanteissa on sallittua kääntyä ammattiauttajan puoleen. Sinua voisikin helpottaa keskusteleminen neuvontapuhelimessamme tai ajan varaaminen seksuaalineuvojan luota. Meille tilanteesta voi puhua luottamuksellisesti ja juuri niin avoimesti kuin itsestä tuntuu hyvältä.
Neuvonnan tiimi