Seksin aloittaminen
Hei. Olen 23v mies ja neitsyt. Olen alkanut luopua toivosta löytää tyttöystävää. Onko neitsyyden menettäminen seksityöntekijälle yleistä, onko se hyvä vaihtoehto vai alkaako asia mahdollisesti kaduttamaan myöhemmin? Voiko se aiheuttaa ongelmia tulevaisuuden ihmissuhteissa? Ymmärtääkseni naiset eivät suhtaudu positiivisesti luusereihin jotka joutuvat ostamaan seksiä. Olen vuosien aikana kehittänyt riippuvuuden sekä pornoon että itsetyydytykseen, vain muutaman päivän tauko aiheuttaa vakavia ongelmia mielialassa ja elämänhallinnassa. Pelkään jääväni samalla lailla koukkuun seksipalveluihin mutta tähän ei tietysti ole varaa. Kiitos vastauksista.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävä kuulla, että olet alkanut luopumaan toivosta löytää kumppani itsellesi. Tyttöystävän löytymiselle tai seksin aloittamiselle ei ole yhtä oikeaa aikaa ja on monia sinun ikäisiä ja vanhempia, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa.
Niin sanotun neitsyyden menettäminen seksityöntekijälle on tavallista eikä se ole millään tavalla huonompi tai vähemmän arvokas tapa aloittaa seksi toisen ihmisen kanssa kuin esimerkiksi seurustelusuhteessa. Esimerkiksi jotkut saattavat kokea seksin aloittamisen niin jännittävänä, että päätyvät seksin ostamiseen saadakseen kokemusta, jotta eka kerta kumppanin kanssa tuntuisi helpommalta.
On vaikeaa ennakoida, minkälaisia tunteita seksin ostamisesta seuraa, kokemuksia on niin monenlaisia. Jos päädyt seksin ostamiseen, se on sinun yksityisasiasi eikä sinun tarvitse kertoa siitä muille, tulevaisuuden kumppaneillekaan, ellet itse halua.
Riippuvuuksien, mielialan ja elämänhallinnan ongelmia on mahdollista hoitaa, ja siihen voi hakea apua. Usein keskustelu ammattiauttajan kanssa on hyödyllistä. Haastavien asioiden ja tunteiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Voit esimerkiksi ottaa yhteyttä tänne Sexpoon ja sopia neuvonta-ajan. Voit myös olla yhteydessä oman paikkakuntasi terveyskeskukseen tai opiskelija-/työterveyshuoltoon, jos nämä palvelut ovat sinulla käytettävissä.
Oona Turunen