Seksin harrastaminen koulussa
Tyttöystävä alkoi kosketella minua välitunnilla housujen päältä, ja sain hirmu seisokin. Menimme lähellä olleeseen tyttöjen pukkariin, jossa hän antoi minulle suuseksiä. Pari tyttöä näki mihin me menimme, ja saattoivat arvata mitä siellä teimme, kun ovat nyt piruilleet tästä. Emme kai tehneet mitään sopimatonta. Eikö koulussakin saa sopivan tilaisuuden tullen harrastaa seksiä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sopimattomiksi mielletyissä tilanteissa sukuelinten koskettelu tai seksuaalinen vihjaileminen saattaa tuntua erityisen kiihottavalta. On luonnollista, että tilanteessa saattaa saada seisokin.
Seksin harrastaminen on intiimi ja henkilökohtainen asia. Julkisilla paikoilla seksin harrastamista olisi hyvä välttää, jotta kenenkään tilanteen ulkopuolisen henkilön seksuaalista itsemääräämisoikeutta ei rikota. Varsinaisesti laissa ei ole kielletty seksin harrastamista koulussa. Tilanteessa tulisi kuitenkin noudattaa kanssaihmisiä kunnioittavaa käytöstä. Seksiin on tärkeää valita yksityinen paikka, jossa kukaan ei tahtomattaan näkisi tai kuulisi seksiin liittyviä asioita. Tässä mielessä pukkari tai vessa voivat tarjota yksityisyyttä suuseksin harrastamiseen. Kodin ulkopuolella seksin harrastaminen kannattaa pitää pikaisempana kuin kotona harrastettu seksi. Jatkossa suuseksiä kannattaa kuitenkin harrastaa kotona, jotta voisi rauhassa nauttia tilanteesta. Myös fantasiat kuvaamistasi asioista voivat tarjota teille yhteistä seksuaalista mielihyvää kotioloissa.
Tyttöjen kanssa voi keskustella heidän piruilustaan ja sen aiheuttamista tunteista. On myös mahdollista, että juttu unohtuu itsestään vähän ajan päästä, kun asiaa ei ruoki. Tarvittaessa tilanteesta voi sanoa opettajalle. Jos jokin jäi mietityttämään, saa aina myös neuvontapuhelimeemme soittaa.
Neuvonnan tiimi