Seksin jälkeen en saa esinahkaa pysymään terskan päällä vaikka penis...
Seksin jälkeen en saa esinahkaa pysymään terskan päällä vaikka penis on jo ihan löysä. Saan sen vedettyä terskan päälle, mutta se valuu hetken päästä pois ja terska paljaana. Mistä tämä johtuu? Aikaisemmin on saanut vedettyä esinahan takas päälle ja se on pysynyt siinä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On mukavaa kuulla, että olet tarkkaillut kehosi toimintoja ja muutoksia. Jokaisen penis on hieman erilainen; joillakin esinahka ylettää lepotilassa terskan yli, toisilla taas ei.
Kerroit, että saat vedettyä esinahan terskan päälle, oletko havainnut mitään kipuja tms.? Tärkeintä olisi, että esinahka ei kiristäisi ja tila ei aiheuttaisi kipuja. Mikäli kipuja ilmenisi, olisi hyvä käydä juttelemassa asiasta terveydenhoitajan kanssa. Kysymyksesi perusteella voisi ainakin tulkita, ettei sinulla välttämättä ole syytä huoleen, koska ilmeisesti sekä virtsaaminen että erektion saaminen ja seksi onnistuvat vaivatta.
Jos paljas terska aiheuttaa ikävää hankausta alusvaatteissa, voit yrittää ajoittain käyttää intiimialueelle sopivaa perusvoidetta hoitamaan mahdollisia hiertymiä. Tarvittaessa voit käydä juttelemassa asiasta lääkärinkin kanssa, mikäli kaipaat vielä täyttä varmennusta asiaan ja lisää tietoa terveyteesi liittyen. Toivotaan kuitenkin, että voit hyvin ja tilasta ei ole sinulle enempää vaivaa.
Maija Nieminen