Seksin tunne ja oman kehon ihmettely
Mistä sellainen johtuu, että seksissä tuntuu paljon paremmalta kuin käteenvetäessä? Monethan sanoo, että itse tekemällä tietää parhaiten mistä tykkää ja sen takia yksin tuntuu parhaimmalta. Entä sellainen vaihtelu, kun joskus siemensyöksyssä tulee monta roiskahdusta ja paljon, joskus taas vain yhden kerran valuen? Sitten on vielä sellainen asia, että mikä on pippelissä menevä juova päässä ja varressa, onko sellainen normaalia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mietit, mistä johtuu, että seksissä tuntuu paremmalta, kuin käteenvetäessä. Käteen vetäminen eli sooloseksikin on seksiä, mutta kysymykselläsi varmaankin pohdit seksiä kumppanin kanssa.
Erilaiset seksin harrastamisen muodot, seksikumppanit ja tilanteet tuovat erilaisia aistimuksia ja kokemuksia. Seksimieltymykset ovat aina yksilöllisiä ja voivat muuttua esimerkiksi iän tai elämäntilanteen myötä.
Toisen ihmisen kosketus tuntuu kehossamme erilaiselta kuin esimerkiksi fantasiointi tai oma kosketus. Jollekulle kiihottuminen kumppanin kanssa on voimakkaampaa, toinen pitää eniten sooloseksistä ja kolmas nauttii molemmista yhtä lailla. Jokainen nauttimisen tapa on ihan yhtä hieno. Mukavaa, että olet päässyt tutkailemaan, mistä pidät.
Pohdit myös, mistä johtuvat vaihtelut siemensyöksyssä. On yleistä, että siemensyöksy purkautuu välillä eri tavalla. Tähän liittyy yleensä oma kiihottuneisuuden tila ja esimerkiksi se, kuinka paljon edellisestä siemensyöksystä on kulunut aikaa. Lisätietoja siemensyöksystä löydät täältä.
Lisäksi halusit tietää, onko pippelissäsi oleva juova normaali. Peniksen alapuolella näkyvä juova on niin kutsuttu keskiviiva, jonka väri saattaa poiketa ympäröivästä ihosta. Keskiviiva jatkuu peniksen kärjestä aina kivespussiin saakka. Juova on siis täysin normaali.
Raisa Hyväri & Maria Vihlman