Seksitavat kolmen ihmisen harrastamassa seksissä
Hei. Olen pornoa katsellessa miettinyt kahden miehen ja yhden naisen yhdyntöjä. Ne ovat olleet aina sellaisia, että alla oleva mies työntyy ensin pilluun ja sitten toinen mies pyllyyn. Yhdynnät ovat vaikean ja väkinäisen näköisiä. Voiko tuollaista kokeilla jotenkin toisella tavalla? Olisiko muita asentoja mahdollista käyttää? Voiko ensimmäisen peniksen viedä pyllyyn, ja vasta toisen pilluun?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Porno on näyteltyä elokuvaa, jota tehdään fantasioiden pohjalta. Fantasioista on lupa nauttia ja esimerkiksi tuplapenetraatioon liittyvät fantasiat ovat yleisiä myös muiden ihmisten keskuudessa.
Niin pornossa kuin oikeassa elämässä aktin sujuvuuteen saattaa vaikuttaa esimerkiksi seksin osapuolten rakenteelliset tekijät. Tämän vuoksi pornossa nähdyt tuplapenetraatiot voivat vaikuttaa vaikeilta. Aluksi olisikin hyvä jutella osapuolten kanssa, millaisia toiveita heillä on ja mikä on sallittua ja mikä ei. Näin pystytään paremmin miettimään, millaiset seksitavat ja -asennot tuottaisivat kaikille nautintoa. Asentoja ja tapoja mietittäessä on lupa päästää mielikuvitus valloilleen.
Seksiin ei tarvitse liittyä varsinaista emätin– tai anaaliyhdyntää. Osapuolet voivat harrastaa esimerkiksi suuseksiä keskenään samaan aikaan. Näitä seksin muotoja voi yhdistelläkin, jos samanaikainen yhdyntä pilluun ja pyllyyn on hankalaa. Myös esimerkiksi käsien tai seksilelujen avulla on mahdollista tuottaa toisille nautintoa yhdynnän aikana. Mikäli vastaanottava osapuoli haluaa, voi kokeilla ensimmäisen peniksen viemistä pyllyyn ja toisen viemistä pilluun. Koko ajan seksissä on kuitenkin tärkeää kuunnella kehoa ja sen viestejä. Jos jokin sattuu tai tuntuu epämiellyttävältä, on hyvä pitää tauko tai keksiä jokin muu hyväilytapa.
Kaikissa seksin muodoissa on tärkeää muistaa kondomin tai suuseksisuojan käyttö, jotta vältetään raskauden alkaminen tai seksitautien syntyminen. Mikäli anaalialuetta on hyväilty esimerkiksi peniksellä tai seksilelulla, on lisäksi hyvä huolehtia hygieniasta ja vaihtaa myös kondomi uuteen ennen kuin aletaan hyväillä pillua tai jotakin muuta osaa kehossa. Muutoin erilaisia seksitapoja voi vapaasti kokeilla luotettavien kumppanien kanssa.
Seksin useamman osapuolen kanssa voi vaatia hieman harjoittelua ja seksitilanteet saattavat vaikuttaa hankalilta. Jos itsestä tuntuu, että kolmen kimppaan liittyvät asiat kiinnostavat ja kiihottavat enemmänkin fantasian tasolla, on täysin sallittua jatkaa fantasioimista mainitsemistasi asioista.
Neuvonnan tiimi