Seksuaalinen mielenkiintoni on aina kohdistunut tyttöjen napaan ja vatsan seutuun....
Seksuaalinen mielenkiintoni on aina kohdistunut tyttöjen napaan ja vatsan seutuun. Peppu ja rinnatkin kiinnostavat mutta jotenkin tuntuu että nainen on seksikkäin napa ja vatsa paljaana kuin täysin alasti. En koe tätä ongelmaksi. Itsetyydyttäessäni katson kuvia ja videoita naisista bikineissä tai napapaidoissa. Onko tällainen kiinnostus tiettyä kehonosaa kohtaan yleistä? Mietin kun ajatus yhdynnästä ei ainakaan tällä hetkellä kiihota vaikka seksi kiinnostaakin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On kiva juttu, että olet tutustunut seksuaalisuuteesi ja olet sinut mieltymystesi kanssa. Seksuaalisuus on hyvin monimuotoinen asia ja siksi on myöskin luonnollista kiihottua pepun tai rintojen sijaan enemmän esimerkiksi navasta tai vatsasta. Kehon eri jäseniin liittyviä mieltymyksiä on muillakin, monesti mieltymykset vain vaihtelevat henkilön mukaan. Ei siis ole mitään väärää kiihottua kuvaamistasi seikoista ja voitkin halutessasi jatkaa samaan malliin.
Ihmistä voivat kiihottaa monet eri asiat ja on tärkeää kuunnella omia tuntemuksiaan; hienoa, että olet niin toiminutkin. Omaan kehoon saa tutustua ihan niin pitkään kuin siltä tuntuu ja yhdyntään asti ei ole pakko edetä, vaikka seksi muulla tasolla kiinnostaisikin. Kuten varmasti olet havainnut, seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää, joten seksuaalista mielihyvää voi tuottaa itselleen, tai toiselle, myös muillakin keinoilla, jotka siinä hetkessä tuntuvat luontevilta. Vain mielikuvitus on rajana, joten jos ajatus yhdynnästä ei kiihota, voi miettiä niitä juttuja, jotka juuri sinua tällä hetkellä kiinnostavat ja kiihottavat.
Lisätietoa mieltymyksiin liittyen löydät vielä täältä. Saat myös aina soittaa neuvontapuhelimeemme, jos sinulle herää aiheesta tarkemmin kysymyksiä.
Maija Nieminen