Seksuaalisuus pilaa elämän
Vihaan seksuaalisuuttani, se pilaa elämäni. Haluaisin aloittaa selibaatin ja saada elämäni takaisin. Avoimet suhteet, polyamoriset ihmiset ja kinkyilyt ovat rikkoneet minut sisältä, enkä kykene lopettamaan niitä. Tiedän etten kelpaa itsenäni kenellekään, enkä enää kykene terveisiin parisuhteisiin. Ajatus seksittömyydestä tuntuu kuitenkin kammottavalta, vaikka tiedän sen olevan ainut vaihtoehto elämäni paranemiseen. Mistä tähän olisi mahdollista saada apua, tai tietoa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Seksuaalisuuttaan tulee toteuttaa juuri niillä tavoilla ja juuri sen verran, mikä missäkin hetkessä tuntuu sopivalta. Ajan myötä on mahdollista ymmärtää, millainen tapa toteuttaa seksuaalisuuttaan soveltuu itselle ja millainen taas ei sovi. Myös itselle sopivaa suhdemuotoa on sallittua ja tärkeää miettiä. On kuitenkin viisautta tuntea rajansa ja tiedostaa, milloin tarvitsee tukea tai apua tilanteensa käsittelyyn. Hienoa, että hait apua.
Yksin ei tarvitse yrittää ratkaista mainitsemiasi asioita. Apua voit hakea esimerkiksi psykologin, psykoterapeutin tai seksuaaliterapeutin luota. Nettisivujemme kautta voit varata ajan maksuttomaan seksuaalineuvontaan. Yhteystiedot neuvontapalveluihimme löydät täältä.
Neuvonnan tiimi