Siemennesteen määrä ja laatu
Teen seuraavia asioita maksimoidakseni siemennesteeni määrää ja laatua. Syön kasviksia ja hedelmiä, omega-3:sia, zinkkiä, huolehdin nesteytyksestä. Harjoitan lantionpohjalihaksia, jotta peniksen lihakset jaksavat ”ampua” enemmän spermaa. Pidättäydyn pari päivää, jotta spermaslasti olisi iso, täyteläinen ja kermainen sekä masturboidessani käytän edging-tekniikka. Onko muita asioita, joita voisin tehdä tätä päämäärää varten? Jo näillä olen saanut todella ihania nautittavia tuotoksia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että kiinnität huomiota seksuaaliterveyteesi. Siemennesteen määrään on ihmisen vaikeaa vaikuttaa itse ja jokaisen henkilön siemennesteen määrään vaikuttavat yksilölliset seikat. Määrä voi vaihdella myös seksikerroittain ja jos edellisestä siemensyöksystä on kulunut aikaa, voi siemennestettä erittyä hieman enemmän. Kuvaamistasi elintavoista ei silti pitäisi olla haittaa, sillä terveellisillä elintavoilla on vaikutusta siemennesteen laatuun.
Laatua heikentäviä tekijöitä ovat esimerkiksi tupakointi ja päihteiden käyttö, mutta et maininnut mistään tällaisista tavoista, joten sinun tulee tuskin ottaa näitä seikkoja huomioon. Viestistäsi päätellen olet toiminut aivan oikein ja voit jatkossakin pitää esimerkiksi kasvikset ja hedelmät ruokavaliossasi. Lantionpohjan lihasten harjoittaminen sekä masturboinnissa käytetty edging-tekniikka voivat tuottaa mainitsemiasi nautinnollisia tuloksia. Jos olet kokenut kyseiset asiat seksuaalielämään positiivisesti vaikuttavina tekijöinä, voit myös jatkaa kuvaamallasi tavalla.
Vaikuttaisi siltä, että olet jo huolellisesti ottanut huomioon erilaiset seikat siemennesteen laadun parantamiseksi. Parhaimmat vinkit omaan terveyteen ja siemennesteen määrään ja laatuun saat terveydenhoitajalta. Hänen tai ravitsemusterapeutin kanssa voit vielä käydä läpi elämäntapoihin liittyviä seikkoja, jos sinusta tuntuu, että kaipaisit jotain täsmällisempiä vinkkejä juuri sinun tilanteeseesi liittyen.
Neuvonnan tiimi