siemennesteen tulo
Kirjoititte, että siemensyöksyt eivät yleensä tapahdu pornossa kuvatulla voimakkaalla ”kaarilennolla”, vaan paremminkin rauhallisesti valuen. Kuinka ne pornon kaarilennot sitten oikein ovat tapahtuneet? Jos peniksestä lentää siemennestettä kaaressa, joku selityshän sillekin on oltava.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Luultavasti viittaat vastaukseen, jossa kirjoitimme, että siemensyöksyt voivat tapahtua enemmänkin valuen, kuin pornossa nähdyn voimakkaan kaarilennon tavoin, ja että tämä voi vaihdella kertojen välillä. Eli siemensyöksy voi käytännössä olla millainen vaan valuvan ja voimakkaan ruiskauksen väliltä.
Siemensyöksyn voimakkuuteen vaikuttavat muun muassa alueen lihakset, etenkin lantionpohjanlihakset. Niitä voi vahvistaa ja käyttää osittain tietoisesti voimakkaamman ejakulaation aikaansaamiseksi. Luultavasti pornonäyttelijöillä on tästä kokemusta ja he ovat treenanneet lantionpohjanlihaksia sekä osaavat käyttää niitä voimakkaan siemensyöksyn aikaansaanniksi. Myös eri tavoin pitkitetty laukeaminen saattaa vahvistaa siemensyöksyä ja kasvattaa sen määrää.
Dramatiikkaan usein pyrkiviä pornon kohtauksia manipuloidaan muun muassa erilaisin kuvaustekniikoin, jolloin voidaan saada aikaan näyttävämpiä efektejä. On hyvä muistaa, että porno ei vastaa todellisuutta ja sen tarkoitus on lähinnä kiihottaa katsojaa mahdollisimman näyttävin ja korostetuin kuvin.
Sonja Vesanen & Oona Turunen