Siemensyöksy ilman orgasmia
En meinaa saada unta, jos saan illalla runkatessa pelkän siemensyöksyn ilman orgasmia. Jos saan myös orgasmin, nukahdan nopeasti, ja nukun tosi sikeästi juurikaan heräilemättä yön aikana. Orgasmin merkitys uneen on hyvin iso. Mikähän siinä on, että suunnilleen joka kolmas kerta orgasmi jää saamatta? Olisi mahtavaa saada se aina siemensyöksyn yhteydessä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Orgasmi ja siemensyöksy saavat useille aikaan rentoutuneen tai väsyneen olon. Illalla voikin runkata, jos se tuntuu itselle parhaimmalta valinnalta.
Orgasmin ja siemensyöksyn hermostollinen säätely kulkevat eri reittejä. Yleensä orgasmi ja siemensyöksy tapahtuvat kuitenkin samanaikaisesti. Joissakin tapauksissa siemensyöksy voi kuitenkin tulla ilman orgasmia. Tässä ei ole mitään outoa. Tilanteet vaihtelevat hieman runkkauskerran mukaan. Kyse saattaa olla vain kehosi ainutlaatuisesta tavasta toimia. Myös tarkkailu ja suorituspaineet voivat vaikuttaa orgasmin saamiseen. Jos on huolena, ettei välttämättä saa orgasmia, voi orgasmin saaminen alitajuisesti joskus vaikeutua omien ajatusten takia. Tällaisissa tilanteissa on hyvä pyrkiä rentouttamaan sekä keho että mieli. Myös muita yksilöllisiä tekijöitä voi olla tilanteen taustalla.
Kerroit, että orgasmin puuttuminen vaikuttaa nukahtamiseen ja unen laatuun. Oletko havainnut muita hyvinvointiisi vaikuttavia tekijöitä? Mikäli tilanne vaikuttaa vireystilaasi tai muuhun hyvinvointiisi, kannattaa asiasta puhua lääkärin kanssa. Häneltä saat tarkempaa tietoa myös kehosi toimintoihin liittyen. Lisäksi seksuaalineuvojaan voi olla yhteydessä, jos haluat käsitellä tilannettasi vielä lisää.
Neuvonnan tiimi