Siemensyöksyn pitkittäminen ja yhtäaikainen orgasmi
Voisiko oman siemensyöksyn ja laukeamisen hallinnalla saada lisää nautintoa yhteiseen seksiin kumppanin kanssa? Miten sitä olisi viisainta ja nautinnollisinta harjoitella? Mahdollistaisiko tuo taito yhtäaikaisten orgasmien saamisen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Nautintoon liittyvät asiat ovat aina suhteellisia. Se, mikä tuntuu yhdestä hyvältä, ei välttämättä tuota nautintoa toiselle. Siemensyöksyn ja laukeamisen hallintaa voi halutessaan kuitenkin kokeilla ja testata, saisiko siitä lisänautintoa yhteiseen seksiin kumppanin kanssa. Mikäli kuvaamasi asiat kiinnostavat sinua ja kumppaniasi, voi siemensyöksyn tulemista yrittää pitkittää.
Laukeamisen pitkittämistä voi kokeilla esimerkiksi harjoittamalla lantionpohjanlihaksiaan. Harjoitteita voi löytää esimerkiksi tämän artikkelin kautta. Tarkempaa tietoa itselle sopivista harjoituksista saa fysioterapeutilta. Myös erilaisia seksitekniikoita tai -asentoja testaamalla saattaa yhdessä löytää nautinnollisimman keinon pitkittää laukeamista. On hyvä silti huomioida, että seksin kesto ei määritä seksin nautinnollisuutta.
Halutessaan kumppaninsa kanssa voi pyrkiä yhtäaikaiseen orgasmiin. Itsetuntemus ja toisen kehon tuntemus voivat pikkuhiljaa mahdollistaa yhtäaikaisen orgasmin. Jokaisen keho toimii omalla tavallaan, mutta siemensyöksyn pitkittämistä voi kehoaan kuunnellen kokeilla, jos se sopii molemmille. Seksikertojen välillä on eroja, joten ei kannata laittaa liikaa suorituspaineita yhdelle kerralle. Suorituspaineet, stressi tai ihan jo vireystila voivat vaikuttaa kielteisesti nautinnon kokemiseen ja orgasmin saamiseen. Siksi ei kannata liikaa kummankaan ottaa paineita yhtäaikaisesta orgasmista. Orgasmi saa tulla, jos on tullakseen.
Yhdessä voi harjoitella samanaikaisen orgasmin saamista. Tärkeintä on, että tilanne tuntuu molemmista mukavalta. Jos kaipaatte lisätietoa asiaan liittyen, voi aihepiiristä tulla juttelemaan yksilökohtaisemmin neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi