Siemensyöksyn saamiseen kuluva aika
Onko hyötyä yhdyntöjä ja yleensä kumppanin kanssa harrastettavaa seksiä varten, että itsetyydytyksen avulla viivästyttää omaa siemensyöksyä? En ole tehnyt sitä tarkoituksella, mutta kestää nykyään yli puoli tuntia ennen kuin saan siemensyöksyn itsetyydytyksellä. Se ei vaan tule aikaisemmin. Onko helpompi nauttia seksistä kumppanin kanssa, jos kestää itse pitempään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisella on omat toivomuksensa yhdynnän keston suhteen. Osa saattaa kokea nautinnollisena pitkäkestoisen yhdynnän, toinen voi pitää vähän pikaisemmasta aktista. Mieltymyksiä on monia ja tilanteet saattavat vaihdella sekä seksikerran että kumppanin mukaan.
Henkilöstä ja seksikerrasta riippuu myös se, onko helpompaa nauttia seksistä kumppanin kanssa, jos siemensyöksyn saamiseen kuluu aikaa. Mikäli tunnelma on mukava ja molemmille mieluisa, tuntuu yhdyntäkin usein miellyttävältä. Toiselta voi myös kysyä, haluaako hän vaihdella välillä seksi- tai kosketustapoja, jos pelkkä yhdynnässä olo tuntuisi jommastakummasta pitkäkestoiselta. Niin yksin kuin kumppaninkin kanssa harrastetussa seksissä kannattaa kuunnella kehoaan ja tehdä niitä asioita, jotka tuntuvat miellyttäviltä. On myös hyvä huomioida, että siemensyöksy ja orgasmi ovat kaksi eri asiaa.
Onko jokin tietty seikka, joka sai sinut nyt kiinnittämään huomiota tilanteeseesi? Tuleeko siemensyöksy nopeammin, jos itsetyydytyksestä on pitänyt taukoa? Siemensyöksyn ja orgasmin saamiseen tarvitaan tietty yksilöllinen määrä sekä fyysistä että psyykkistä stimulaatiota. Siemensyöksyn saamiseen voivat vaikuttaa stimulaation kesto, voimakkuus ja stimulaatiotapa. Myös muun muassa stressi, suorituspaineet, jännitys, elämäntilanne, lääkitykset tai päihteet voivat vaikuttaa siemensyöksyyn. Jokaisen tilanne on ainutlaatuinen ja siksi asiaa tulisikin tarkastella yksilöllisestä näkökulmasta.
Oman kehonsa toimintaa ei tarvitse hävetä. Jos siemensyöksyn vaikeutuminen huolettaa sinua, voi asian ottaa rohkeasti esiin terveydenhoitajan tai lääkärin luona. Näin saat tarkempaa tietoa juuri sinun tilanteeseesi ja kehoosi liittyen. Mikäli haluaisit keskustella vielä meidän kanssa tilanteestasi, on mahdollista myös soittaa neuvontapuhelimeen. Olemme täällä sinua varten, joten olethan tarvittaessa yhteydessä.
Neuvonnan tiimi