Siemensyöksyt
Mikä aika on melko tavallinen, kunnes mies saa siemensyöksyn? Onko yli tunnin kesto selvästi viivästynyt siemensyöksy? Mikä vaikuttaa siihen, minkä verran ja miten kovasti sperma tulee? Jossain pornovideoissa se näkyy tulevan kovasti.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Siemensyöksyyn liittyvät asiat ovat hyvin yksilöllisiä, eli ihmisestä ja tilanteesta riippuvaisia. Ei ole olemassa yhtä oikeaa aikaa siemensyöksyn saamiselle. Ihminen itse määrittelee hänelle normaalin laukeamisajan. Monet kokevat siemensyöksyn viivästyneeksi silloin, kun tilanne häiritsee eikä seksi/sooloseksi enää tunnu niin hyvältä. Monelle tunti saattaa olla pitkä aika ja toisille taas ei. Kuten sanottu, se usein riippuu myös tilanteesta.
On hyvä ottaa huomioon, että pitkäkestoisessa limakalvokontaktissa limakalvot saattavat hieman ärtyä. Liukuvoiteen käyttö tai pienen tauon pitäminen voi tällöin olla tarpeen. Esimerkiksi yhdyntäseksin pituus joidenkin tutkimusten mukaan on keskimäärin noin kymmenisen minuuttia. Tämä on toki hyvin vaihtelevaa; joskus se voi kestää pari minuuttia ja joskus selkeästi pidempään, ja välissä erektio voi olla poissa. Erektion ei tarvitse pysyä koko seksin ajan. Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Seksin muotoja on monia, joista yhdyntä on vain yksi.
Pornovideoissa spermaa tulee usein enemmän ja paineella, jotta se olisi näyttävämmän näköistä. Näyttelijät tuntevat yleensä hyvin oman kehonsa. Tosielämässä sperma voi ennemminkin valua peniksestä ja sitä voi tulla pieni määrä. Sperman määrään voi joskus vaikuttaa se, kuinka pitkä aika edellisestä siemensyöksystä on.
Oona Turunen