Sooloseksi ja puutuminen
Hei, Itse olen harrastanut paljon sooloseksiä eli masturboinut pornolle (teen sitä melkein joka päivä). Olen alkanut huomaamaan, että oma ejakulaatio ei tunnu niin hyvältä ja enemmänkin puuduttavalta. Toisaalta joillakin kerroilla se tuntuu hyvältä. Mietin, onko tässä tullut sellaine puutuminen. Mietin miten voisin taas saavuttaa sen euforian.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sooloseksin avulla voi tutustua kehoonsa ja sen seksuaalireaktioihin. On arvokasta tuntea kehonsa toimintoja niin hyvin, että havaitsee niissä myös erilaisia muutoksia. On tavallista, että ejakulaatiokertojen välillä voi olla eroja tuntemuksissa. Joskus ejakulaatio voi tuntua erityisen hyvältä, toisinaan tuntemus voi olla vaimeampi. Tilanteeseen saattaa vaikuttaa esimerkiksi oma mielentila, vireystila, kosketustapa, seksikertojen tiheys, elämäntilanne tai jokin muu seikka.
Sooloseksiin ja sen aikaan saamiin tuntemuksiin liittyvät seikat ovat aina yksilöllisiä. Joissain tapauksissa sooloseksi saattaa ”puuduttaa”. Tällä tavoin voi käydä kenelle tahansa. Jos sooloseksin harrastaminen puuduttaa, voi olla hyvä pitää taukoa. Tauon jälkeen saattaa olla mahdollista saavuttaa joissain tapauksissa euforinen tunne kuin itsestään. Tätä on kuitenkin vaikeaa ennustaa etukäteen, sillä kokemukset vaihtelevat kerroittain.
Mikäli tuntuu siltä, että aihepiiriin liittyvät asiat jäävät vaivaamaan edelleen, voi tilannetta käsitellä kokonaisvaltaisemmin esimerkiksi seksuaalineuvojan kanssa. Olemme täällä sinua varten. Yhteystiedot saat täältä.
Neuvonnan tiimi