Sormen laittaminen peppuun
Ajattelin kenties kokeilla miltä tuntuu laittaa sormi peppuun. En tahdo kakkaa kynsien alle, saako jostain tarkoitukseen sopivia hanskoja? Millainen liukuvoide olisi sopivin, onko niissä olennaista eroa? Onko peppureikä aina semmoinen että yksi sormi menee sisään vai pitääkö ensin tehdä jotain että se onnistuu? Voiko peppuseksi aiheuttaa jotain haittaa, esim. inkontinenssia? Onko joku asento erityisen toimiva että tuntuisi hyvältä? Miten sormea kannattaa liikutella? Olen naiskehollinen.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kehoon on lupa tutustua omassa rauhassaan. Sormen voi laittaa peppuun, jos ajatus siitä tuntuu hyvältä. Ennen peppuun kohdistuvia hyväilyjä voi käydä tyhjentämässä peräsuolen ja huuhdella peräsuolta haalealla vedellä. Jos tämä ei tunnu itselle miellyttävältä vaihtoehdolta, voi testata esimerkiksi mainitsemiasi kumihanskoja. Hanskojen ei tarvitse olla mitenkään erityisvalmisteiset, kunhan ne ovat puhtaat. Kumihanskoja myydään yleensä paketeissa ja voit ostaa sopivat lähikaupastasi.
Anaaliseksissä suositellaan käytettäväksi liukuvoidetta, sillä peräaukossa ei ole luontaista kosteutta. Anaaliseksissä on hyvä ottaa huomioon liukuvoiteen kestävyys ja paksumpi koostumus. Sekä vesipohjaiset että silikonipohjaiset liukuvoiteet soveltuvat anaaliseksiin. Silikonisia liukuvoiteita saatetaan suosia hieman enemmän, sillä niissä on luistoa ja ne kestävät seksissä kauemmin kuin vesipohjaiset. Lisäksi markkinoilla on saatavilla kevyesti puuduttavia liukuvoiteita.
Joillakin sormi saattaa mennä suoraan sisään peräaukkoon. Usein kuitenkin suositellaan, että peräaukkoa ja sen ympäröivää aluetta hyväillään ennen sormen viemistä sisään. Rauhallisesti etenemällä ja liukuvoidetta käyttämällä sormen vieminen sisään helpottuu.
Sormen laittaminen peppuun ei aiheuta inkontinenssia. Itsensä satuttamisen vaara tai muiden haittavaikutusten riski on anaaliseksissä olemassa, mikäli kehoa ei kuunnella ja hyväilyissä edetään liian nopeasti ja voimakkaasti tai peräaukkoon laitetaan esimerkiksi liian isoja leluja tai esine, joka saattaa jäädä suoleen jumiin.
Mitään yhtä oikeaa tapaa liikutella sormea peräaukossa ei ole. Jotkut voivat nauttia siitäkin, että sormea pidetään ainoastaan peräaukon suulla ilman sormen viemistä sisään. Rohkeasti kokeilemalla voi löytää itselleen myös parhaimman asennon. Kun kuuntelet kehoasi, et voi erehtyä ja ajan myötä opit, millaiset hyväilyt ja asennot tuottavat juuri sinulle mielihyvää.
Jos sinua jäi askarruttamaan jokin kysymys aihepiiriisi liittyen, olet lämpimästi tervetullut juttelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen. Enemmän tietoa hygieniasta, turvallisuudesta ja anaaliseksiin valmistautumisesta saat tästä artikkelista.
Neuvonnan tiimi