Sormet eivät ylety itsetyydytykseen
Kuinka yleistä on etteivät omat sormet ylety itsetyydytykseen? Olen ihan normaali nainen, sormet kai ovat vähän lyhyet. En ole koskaan saanut tyydytettyä itseäni sormilla, korkeintaan kynnet hipoisivat joten ei tunnu mukavalta. Aiheesta ei puhuta missään, joten mietin onko se ihan normaalia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Tyypillisesti sormia on mahdollista laittaa enemmän kuin kynsien verran emättimen sisälle. Sormia ei välttämättä saa kokonaan sisään, eikä se ole yleensä tarkoituskaan. Ihmisten ruumiinrakenteissa on eroja ja siksi saattaa olla, etteivät sormesi ylety itsetyydytyksen harrastamiseen. Tilanteeseen voi vaikuttaa esimerkiksi sormien pituus sekä lihasten ja nivelten liikkuvuus.
Millainen tilanne sinulla noin muutoin on, onnistuuko sinulta esimerkiksi tamponin laittaminen sisälle? Erilaisia itsetyydytystilanteita voi kokeilla omaa kehoaan kuunnellen. Voisiko itsetyydytys onnistua jossakin tietyssä asennossa? Esimerkiksi puolittain istuvassa asennossa selkää taaksepäin taivuttaen saattaa olla helpompaa saada sormet ylettymään emättimen sisään. Selän taakse voi laittaa kiilamaisen tyynyn. Jos sormet eivät silti yletä sisälle, ei tilanne ole maailmanloppu. Seksuaalista nautintoa kokea muilla tavoin kuin ns. sormettamalla, sillä kehossa on sukuelinten lisäksi paljon seksuaalista mielihyvää tuottavia kohtia. Näitä kohtia on lupa tutkia omaan tahtiin. Mikäli sormesi ylettävät klitorikseesi, on klitorista hyväilemällä mahdollista tyydyttää itseään. Myös erilaisia seksivälineitä, kuten kiihottimia, kauko-ohjattavia välineitä tai kahvallisia välineitä on mahdollista kokeilla omien mieltymystensä mukaan. Tähän artikkeliin on koottu itsetyydytystapoja vielä enemmän.
Kaikenlaisilla kehoilla pystyy kokemaan nautintoa. Jos asia huolettaa sinua, voit ottaa tilanteen puheeksi esimerkiksi terveydenhoitajan kanssa. Myös neuvontapuhelimeen saa olla yhteydessä, jos asia vaikuttaa seksuaaliseen hyvinvointiisi.
Neuvonnan tiimi