sperman tulo
Minulla on sellainen ongelma kun harrastan itsetyydytystä niin spermaa valuu koko ajan peniksestä. Paperilla saa pyyhkiä useita kertoja kun peniksen päähän tulee iso pisara spermaa, Onko tälläinen normaalia . sitten kun laukeaa niin tulee enemmän ja lentää jopa pari metriä pisarat. Jos jatkan niin perään tulee toinen orgasmi nopeasti. Aika hankala kun tulee jälkiä sperman lennosta voiko tuohon vaikuttaa että ei tulisi niin paineella spermaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että haluat huolehtia (seksuaali)terveydestäsi. Onko tilanne ollut aina samanlainen kuin kuvasit tai onko sinulla muutoin ollut vaikeuksia esimerkiksi virtsan pidättelyn kanssa? Valuuko peniksestä siemennestettä muulloinkin kuin itsetyydytyksessä? Oletko varma, että kyse on spermasta eikä esiliukasteesta? Esiliukaste on spermaa kirkkaampaa ja sitä saattaa tosiaan vuotaa peniksestä itsetyydytyksen aikana. Ei toki ole mahdotonta, että myös siemennestettä valuisi peniksestä, jos olet kiihottunut ja penis on erektiossa. Jos siemennestettä valuu myös muulloin, on hyvä olla yhteydessä lääkäriin.
Sperma tulee jokaisella henkilöllä omalla voimakkuudellaan. Joillakin sperma voi valua ulos ja toisilla suorastaan syöksyä. Myös samalla henkilöllä voi olla eroja sperman määrässä ja tulemisen voimakkuudessa eri kerroilla. Jos sperma tulee voimalla, voi siitä päätellä ainakin sen, että alapääsi lihakset ovat varmaankin kunnossa. Joillakin tulemisen voimakkuus voi muuttua ikääntyessä heikempään suuntaan, mutta noin muutoin voimakkuutta on vaikeaa itse säädellä. Jos siivoaminen tuntuu ikävältä, voit vaikka kokeilla itsetyydytystä suihkussa, jotta saat paikat helposti puhtaaksi.
Vaikka tilanne ei tunnu aina välttämättä kivalta, voit ajatella niin, että ainakin kehosi toimii odotetunlaisesti ja pystyt saamaan sekä erektion että siemensyöksyn. Lisää ejakulaatiosta voit lukea täältä. Mikäli tilanne vaivaa sinua kovin tai haittaa seksielämääsi, voit jutella asiasta lääkärille. Mitään syytä nolostumiseen ei ole ja näin ainakin saat vielä enemmän neuvoja sinua mietityttäneeseen asiaan.
Maija Nieminen