Suun kosteutus suuseksiä varten
Minulla on varmaan pian edessä ensimmäinen seksikokemus. Ajatuksissa on ollut suuseksin antaminen miehelle. Olisi varmaan mukava, että suu ja kieli tuntuisivat lämpimiltä penistä vasten. Auttaisiko lämpimän juominen vähän ennen seksiä tähän? Tärkeintähän on, että suu olisi riittävän kostea. Riittääkö kosteus, jos suuseksi jatkuu pitempään? Tuntuisi aika nololta, jos pitäisi välillä alkaa juoda.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ensimmäinen seksikokemus saattaa saada aikaan monia kysymyksiä. Seksiin liittyvistä asioista ei kuitenkaan kannata olla huolissaan. Seksiä ei voi harrastaa väärällä tavalla, kunhan kuuntelee sekä omaa kehoaan että toisen toiveita.
Suuseksi on yksi tapa tutustua kehoon ja sen reaktioihin. Lämmin suu ja kieli tuntuvat yleensä mukavilta penistä vasten. Suu ja kieli ovat jo itsessään lämpimiä, joten mitään erityistä lämmittelyä ei välttämättä tarvita juomien muodossa. Ennen suuseksiä saa kuitenkin halutessaan juoda jotakin lämmintä.
Kosteus on tärkeää kaikissa seksin muodoissa. Suuta ei ole pakko erityisemmin kosteuttaa juomalla. Asiassa on toki yksilöllistä vaihtelua niin ihmisten kuin seksikertojenkin suhteen. Jos kosteuden loppuminen huolettaa, voi suuseksiin ottaa mukaan liukuvoidetta. Liukuvoiteen avulla kosteus pysyy yllä, vaikka suuseksi jatkuisikin pitkään. Liukuvoidetta saa myös aina lisätä. Juomisessakaan ei ole mitään noloa. Jos suu tuntuu kuivalta, voi pitää tauon ja juoda jotain. Halutessaan voi toista hyväillä vaikkapa kädellä samaan aikaan, jos juomatauko nolottaisi. Mitään syytä nolostumiseen ei kuitenkaan ole.
Kumppanin kanssa on mahdollista harjoitella yhdessä tuntemaan molempien kehojen reaktioita. Vähitellen voi oppia, millaiset hyväilyt tuntuvat toisesta nautinnollisimmilta. Seksin ei tarvitse olla ”täydellistä” ollakseen nautinnollista. Mukaan voi mahtua hassuja hetkiä, mutta seksin kuuluukin olla hauskaa ja leikkimielistä. Lisätietoa ekasta kerrasta saatte täältä.
Neuvonnan tiimi