Suuseksi ilman kondomia
Poikaystävä täyttää kohta 16 vuotta. Kysyin hänen lahjatoivettaan. Hän sanoi, että tahtoisi saada minulta suuseksiä ilman kondomia, ja haluaa laueta suuhuni. Se olisi täydellinen lahja. Meillä on ollut seksiä useita kertoja. Kondomia on käytetty joka kerran, myös suuseksissä. Eikö ole aivan ok, että sitä ei suuseksissä olisi? Ymmärrän, että pojasta tuntuisi paremmalle ilman. Voinhan siis jatkossa antaa hänen laueta suuhun?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että haluat huolehtia seksuaaliterveyteen liittyvistä asioista. Hienoa, että olette käyttäneet kondomia aina seksikontaktissa. Kondomin tai suuseksisuojan tarkoituksena on välttää seksitautien syntyminen, jos seksin osapuolilla on ollut aiempia kumppaneita. Kondomin poisjättämisestä onkin hyvä keskustella etukäteen kumppanin kanssa ja pyrkiä löytämään sellainen seksitapa, joka tuntuu kummastakin turvalliselta ja miellyttävältä. Suuhun laukeamista voi kuitenkin kokeilla, mikäli se tuntuu se molemmista hyvältä ajatukselta.
Jos teille tulee mieleen lisää kysymyksiä seksuaaliterveyteen tai suuseksiin liittyen, voitte kääntyä vielä terveydenhoitajan puoleen. Turvallisesta suuseksistä voitte lukea enemmän täältä.
Neuvonnan tiimi