Syyllisyys runkkauksesta ja pornon katselemisesta
Mitä tehdä jos hävisi No Nut Novemberin ku yritin oikein kunnolla mutta en vaan pystyny olemaan runkkaamatta ja katsomatta pornoa ja nyt ihan älyttömän syyllinen olo kun vielä yritin kaikin voimin olla runkkaamataa marraskuun mutta runkkaamisen halu vei voiton jos ette tiedä mitä NoNutNovember tarkoittaa niin tietoa löytyy lisää googlaamalla tai laittamalla youtubeen hakusanaksi (what is no nut november)

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Runkkaamisessa ja pornon katselemisessa ei ole mitään väärää tai pahaa. Moni muukin käyttää niitä saadakseen seksuaalista nautintoa eikä asiasta tarvitse tuntea syyllisyyttä.
Kaikki tunteet ovat sallittuja ja on ymmärrettävää, että tuntuu kurjalta, jos lipsuu tavoitteistaan. Joskus elämässä saattaa tapahtua pieniä takapakkeja, mutta silloinkin voi jatkaa haastetta siitä, mihin jäi. On hyvä silti huomioida, että kyse on jonkun ulkopuolisen ihmisen asettamasta tavoitteesta, eikä niinkään sinusta lähtöisin olevasta ideasta. Sinulla saa olla oma elämä ja oikeus myös runkkaamiseen tai pornon katselemiseen, jos niin haluat. Kuvaamassi tapauksessa kuukauden runkkaamattomuudella ei ole todettu olevan terveydellisiä vaikutuksia. Asia voi kuitenkin harmittaa, jos on lähtenyt haasteeseen täysillä mukaan.
Toivottavasti sinulla on jo parempi mieli. Itseään voi piristää tekemällä jotakin sellaista, mikä tuottaa iloa. Mitään pahaa ei ole tapahtunut, joten ethän liikaa soimaa itseäsi. Ikävien tunteiden kanssa ei ole mukavaa elää ja tunteitaan kannattaakin purkaa esimerkiksi kavereille tai turvalliselle aikuiselle. Myös neuvontapuhelimeen on sallittua soittaa, tuemme siellä sinua mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi