Tää ei oo nyt elokuva, mut asiaa kuitenki yhdestä. Ja...
Eli oon nyt 13w ja tyttö, mä tykkään musiikista ja harrastan ratsastusta. Ehkä meen musiikki alalle, laulajaksi ja siksi.
Mut sitten asiaan, eli mä katon yhtä sarjaa ku Vastavirtaan! Ja mä oon jostain syystä siihen poliisiin, ketä siin pääosassa on. Nii rakastunut. Tiiän et tänne on Normio mun ikäisillä, mut ihmettelen vaan et miksi? En oikein itse tiiä vastausta, vaikka oon miettinyt.
Eli mikä tohon on syy, siis et rakastuu johonki rollasee?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihanaa kuulla, että sinulla on unelmia ja tunnet olevasi rakastunut! Kuten mainitsitkin, on ihan luonnollista kokea sinun ikäisenäsi (ja myöhemminkin) ihastumisen ja rakastumisen tunteita. Usein sinun ikäiselläsi hormonit ovat alkaneet hyrrätä ja tähän liittyen syntyy monesti myös rakastumisia. Rakastuminen on siis pitkälti kemiallinen ja biologinen tapahtuma kehossa. Lisää rakastumisesta voit lukea täältä.
Jos ajatellaan ihastumista ja rakastumista sinun ikäisenäsi psykologian näkökulmasta, on kyseessä yksi kehityspsykologian vaihe. Tässä kehitysvaiheessa on luonnollista ihastua kaukaisiinkin henkilöihin ja saada iloa unelmoinnin kautta.
Asiaa on kuvattu myös seksuaalisuuden portaiden kautta. Portaat kuvaavat ihmisen seksuaalista kehitystä aina askelma kerrallaan. Kun etenee portaita järjestyksessä omaan tahtiinsa ylöspäin, tulee antaneeksi itselleen mahdollisuuden kasvaa rauhassa aikuiseksi. Kuvailemiasi julkkisrakkauksia voi olla myös myöhemmin elämässäsi, joten ei mitään hätää, jos joskus toistekin rakastut johonkin julkkikseen.
Jatka siis samaan malliin ja nauti ilolla rakastumisen tunteestasi! Tuemme sinua mielellämme ja saatkin aina laittaa uuden kysymyksen meille, jos myöhemmin jokin asia askaruttaa. Onnea unelmiesi saavuttamiseen, ehkäpä voin joskus nähdä sinun esiintyvän!
Maija Nieminen