täällä 14-vuotias poika kirjoittelee.eilen illalla meni tyttöystävän kanssa, no kyllä...
täällä 14-vuotias poika kirjoittelee.
eilen illalla meni tyttöystävän kanssa, no kyllä te tiiätte. perus suutelua ja sellasta kivaa. no tänään sitten äiti näki fritsut kaulassa ja kielsi jyrkästi tulemasta sellaisten kanssa kotiin jatkossa. ihmettelen vaan tässä sitä että saako äiti estää mua sellaisissa asioissa. eihän seksuaalisissa kanssakäymisissä oo mitään ikärajaa ja miksen mä saisi muka sais imee mun tyttöystävän kaulaa ja tulla itsekin imetyksi. toivon vastausta mahdollisimman pian.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että olet löytänyt jonkun ainutlaatuisen ihmisen elämääsi. Onko tämä ensimmäinen kerta, kun seurustelet niin, että äitisi tietää sen? Vaikka huoltajana yrittäisi kuinka varautua tilanteeseen, saattaa ensimmäisissä seurustelusuhteissa oma reagointi kyseisessä tilanteessa silti yllättää. Monesti lapsensa näkee vielä ihan vauvana ja suojeltavana olentona, vaikka toinen olisikin jo murrosiässä tai jopa aikamies. Joskus myös omat ennakkoluulomme tai taustamme saattavat ohjailla reagointiamme eri tilanteissa.
Sinulla on itsemääräämisoikeus omaan kehoosi ja kaulassasi saa olla fritsuja, jos se tuntuu sinusta hyvältä. Sinulla on myös oikeus tehdä fritsuja toisen kaulaan, mikäli toinen antaa siihen luvan ja kehitystasonne eivät henkisesti tai fyysisesti eroa toisistaan. Jos siis asia vielä puhututtaa kotona, olisi hyvä keskustella ihan avoimesti ja miettiä kummallekin osapuolelle sopivaa ratkaisua. Ihmissuhteet voivat olla joskus mutkikkaita, mutta yleensä keskustelun ja ajan myötä tilanne helpottuu. Jos koet, että kaipaisit keskustelua tilanteeseesi liittyen ensin jonkun ulkopuolisen kanssa, voit soittaa neuvontapuhelimeemme. Myös äitisi saa siihen soittaa, jos joskus siltä tuntuu. Tsemppiä jatkoon.
Maija Nieminen