Tahaton erektio ja kiihottumisesta johtuva erektio
mä tiedän että miehillä ja pojilla tulee pippeli kovaksi silloin kun ne haluaa laittaa pippelin pimppaan mutta sit kuulin kans että joskus pippeli voi olla kovana ihan muuten vaan. niin mistä tietää sit että milloin pippeli on kovana siitä syystä että pimppa kiinnostaa ja milloin pippeli on kovana muuten vaan?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen kehot reagoivat eri tavoin eri asioihin ja ei haittaa, vaikka ei heti tietäisikään, miksi pippeli on kovana. Joskus pippeli voi kovettua pimpan takia ja toisinaan kyseessä on tahaton erektio. Kummassakaan asiassa ei ole mitään pahaa tai hävettävää.
Pippeli voi kovettua esimerkiksi silloin, jos on ihastunut toiseen ihmiseen ja viettää aikaa tämän kanssa tai vain ajattelee häntä. Tämä ei ole vaarallista ja erektio menee kyllä itsestään ohi. Joskus pippeli voi kovettua myös henkilön nähdessä, kuullessa tai lukiessa materiaalia, jossa on seksuaalista sisältöä. Tällöin joillakin voi olla mielessä pimppa, mutta henkilö itse tuntee ja tietää tilanteensa parhaiten. Se, mikä kiihottaa jotakuta toista, ei toimi toisen kohdalla.
Tahattomia erektiota taas syntyy usein etenkin murrosiässä, mutta myös myöhemmin. Tahattomia erektioita voi ilmetä esimerkiksi nukkuessa tai päivän aikana, ilman, että ajattelisi mitään itseä kiihottavaa asiaa. Tilannetta ei tarvitse hävetä ja erektio menee hetken päästä itsestään ohi. Pippelin kovettuminen on kehon luonnollinen reaktio ja tahattomia erektioita voi tulla kenelle tahansa.
Jos sinua kiinnostaa, on sivuillemme koottu tarkemmin tietoa pippeliin ja erektioon liittyen. Halutessasi voit tutustua kyseisiin artikkeleihin tai tulla juttelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen, mikäli aihepiiri kiinnostaa edelleen. Mitään syytä huoleen ei kuitenkaan ole, koska erektio on osa kehon tavallista toimintaa ja jokainen on kohdallaan oppinut tunnistamaan tahattoman erektion ja kiihottumisesta johtuvan erektion eron.
Neuvonnan tiimi