Tarpeiden tekeminen vaippaan julkisella paikalla
Tykkään käyttää aktiivisesti aikuisten vaippoja… Nyt haluaisin kokeilla tehdä molemmat tarpeet vaippaan jollakin julkisella paikalla mutten ole uskaltanut koska pelkään hajuhaittaa sillä en tiedä suodattavatko vaipat sitä kyllin hyvin. Mitä tässä tapauksessa pitäisi tehdä vai pitäisikö olla sen kanssa vaan kotona? Voisinko olla likaisissa vaipoissa kunnes tulen kotiin vai pitäisikö varavaippa olla aiba mukana?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä, joista on sallittua nauttia. On olemassa muitakin, joilla on vaippoihin liittyvä fetissi. Vaipoista saa pitää ja niiden käyttöä voi myös kokeilla.
On yksilöllistä, ilmeneekö tarpeiden tekemisestä hajuhaittaa. Tilanteeseen voi vaikuttaa esimerkiksi vaipan imukyky ja nautittu ravinto. Oletko aiemmin kokeillut tarpeiden tekemistä vaippaan? Voit kotona testata, miten käyttämäsi vaippamerkki reagoi tarpeiden tekemiseen ja ilmeneekö tämän jälkeen hajuja. Vaipan imukyky saattaa estää virtsan hajun, mutta voi olla, että ulosteen hajua saattaa olla hankalaa peittää.
Julkisilla paikoilla voi käyttää vaippoja. Likaisten vaippojen kohdalla tilanteeseen vaikuttaa lähinnä ihmisen oma mukavuudenhalu ja hyvinvointi sekä muiden ihmisten huomioon ottaminen. Voit miettiä, olisiko mahdollista toteuttaa fetissiään esimerkiksi ulkona, jossa hajut eivät tunnu niin voimakkaasti. Yksi vaihtoehto on myös ainoastaan virtsata julkisella paikalla vaippaan, mutta ulostaa vasta kotona. Näin saattaa vähentää hajujen syntymistä. Varavaippa voi olla varmuuden vuoksi mukana, jos oma tilanne alkaisikin jollain tasolla vaivata itseä tai kanssaihmisiä. Jokainen saa kuitenkin itse päättää, miten haluaa toimia tilanteessaan.
Vaippa suositellaan vaihdettavaksi säännöllisin väliajoin, jotta vaippa-alue ei pääse hiostumaan ja hiertymään. Myös alapesuista on tarvittaessa tärkeää huolehtia vaipan vaihtamisen yhteydessä. Lisäksi on hyvä, että alue saisi ilmakylpyjä ja pääsisi hengittämään. Omia tunteitaan voi kuulostella ja miettiä, millä tavoin vaippafetissin toteuttaminen sopisi itselle parhaiten. Mikäli haluaisit jutella vielä fetissin toteuttamisesta tarkemmin, voit tulla keskustelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi