Toisen ihmisen lähestyminen
Miten sosiaali mediassa voisi lähestyä? Kokemuksesta, että osapuolelta on tullut kiusalisia hiljaisuuksia, ghostaamista, eston tai olisi ujoja vastamaan, ihan tavaliseen kysymykseen, kuin pelkästään ”Moi” sanaan. Vaatiiko sen, että pitäisikö tuntea toisen ensin, ennen kuin kysyä yhteyttä vai koetaa sosiaali mediassa tehdä aloite?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmissuhteisiin liittyvät asiat voivat tuntua joskus monimutkaisilta ja hankalilta. On ikävää, jos kokee jäävänsä huomiotta. Sosiaalisessa mediassa voi lähestyä toista asiallisen ystävällisesti. Aina kaikki eivät koe luontevaksi jutella vieraiden kanssa sosiaalisessa mediassa, joten ajoittain saattaa esimerkiksi tämän takia syntyä kiusallisia hiljaisuuksia.
Uusia tuttavuuksia voi etsiä myös vaikkapa harrastusten kautta. Tällä tavoin saattaa olla luontevampaa aloittaa jutteleminen toisen kanssa. Jo tutut ihmiset saattavat myös helpommin vastata sosiaalisessa mediassa viesteihin.
Voit tulla juttelemaan aiheesta lisää neuvontapuhelimeen, jossa asiaa on mahdollista käsitellä perusteellisemmin.
Neuvonnan tiimi