Tuleeko pylly puhtaaksi normaalilla pesulla, jotta sitä voi nuolla turvallisesti?
Minuakin mietityttää eka kerta pojan kanssa. Tuleehan pylly puhtaaksi normaalilla vesi ja saippuapesulla, että sitä voi nuolla turvallisesti ja että voisin nauttia siitä pelkäämättä, etten ole puhdas. En tiedä mitä ekalla kerralla tehdään, mutta luulen, että ainakin vähän myöhemmin poika haluaa hyväillä ja nuolla pyllyä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista, että ekaan kertaan liittyvät asiat mietityttävät. Mukavaa, että haluat huolehtia hygieniastasi. Pylly tulee puhtaaksi tavallisella saippualla ja vedellä tapahtuvan pesun kanssa. Mikäli pyllyä hyväiltäisiin peräsuolen sisältä, voi suolihuuhtelu auttaa pitämään yllä puhtautta. Muutoin hyväilyissä ja seksissä riittää tavallinen hygienia. Kaikissa seksin muodoissa suositellaan käytettäväksi kondomia tai suuseksisuojaa. Hygienian ylläpitämistä voikin edesauttaa osittain myös suuseksisuojan avulla nuolemisen aikana.
Seksikumppanin kanssa kannattaa jutella ennen ekaa kertaa, millaiset seksitavat molemmista tuntuisivat hyviltä. Voitte myös sopia, mitä eka kerta pitää sisällään. Pyllyn nuolemistakin saa kokeilla, jos se tuntuu molemmista kiihottavalta ajatukselta. Pyllyn nuolemista ei ole kuitenkaan välttämätöntä sisällyttää yhteiseen seksiin, sillä eri ihmiset tykkäävät eri asioista. Kehon viestejä kannattaa kuunnella ja edetä niiden mukaan. Tarvittaessa voit tutustua vielä ekaa kertaa ja suuseksiä käsitteleviin artikkeleihimme.
Neuvonnan tiimi