Tuplapano pornossa
Pornon katsomisesta on jäänyt mietityttämään sellaiset kohtaukset, jossa nainen on yhtä aikaa kahdella miehellä. Minusta näyttää aika vaikealta, kun miehet työntävät yhtaikaa peniksensä pimppiin ja peppuun. Se näyttää vaikealle kaikkien kannalta. Harrastetaankohan oikeassa elämässä tuollaisia tuplapanoja? Eikö niissäkin voisi olla hellä? Vai eikö se onnistu kuin voimalla ruhjoen? Pelkään, että naiseen sattuu, ja se tuntuu pahalta ajatellakin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Tuplapano on joillekin fantasian kohde ja asiasta on lupa haaveilla. On ihmisiä, jotka haluavat kokeilla tuplapanoja oikeassa elämässä, mutta ei ole tarkkaa tietoa, kuinka moni tuplapanoja harrastaa. Joskus fantasian toteuttaminen voi olla hankalampaa kuin elokuvissa. Tähän vaikuttaa esimerkiksi osapuolten rakenteelliset tekijät.
Kaikissa seksin muodoissa on tärkeää kunnioittaa seksin osapuolten toiveita ja rajoja. Siksi on tärkeää myös kuunnella ja seurata, millainen kosketus tuntuu kehossa hyvältä. Yleensä on hyvä ainakin aloittaa hellällä kosketuksella ja kuunnella kumppanin/kumppanien toiveita seksin etenemisen suhteen. Väkisin työntämistä tai voimalla ruhjomista ei suositella, ettei tule vahingossa satuttaneeksi itseään tai muita seksin osapuolia. Omaa kehoaan ja mieltään on tärkeää kuunnella ja tehdä vain sellaisia asioita, jotka itsestä tuntuvat kiihottavilta ja miellyttäviltä.
On hyvä muistaa, että porno on näyteltyä elokuvaa ja se ei aina vastaa oikeaa elämää. Käsikirjoitus luodaan yleensä fantasioiden pohjalta ja kohtauksissa nähty seksi voi olla esimerkiksi rajumpaa kuin oikeassa elämässä. Myös erilaisilla kuvakulmilla, kohtauksia leikkaamalla tai muilla tehosteilla on mahdollista luoda kohtauksia, jotka eivät vastaa todellisuutta. Pornoa katsoessa on tärkeää kuunnella omia vaistojaan ja katsoa vain sellaista materiaalia, joka saa aikaan hyvää oloa.
Hienoa, että osaat pohtia tällaisia asioita. Jos jokin näkemäsi kohtaus on jäänyt vaivaamaan sinua, kannattaa asiasta jutella luotettavan kaverin kanssa. Halutessasi voit tulla keskustelemaan myös neuvontapuhelimeen, jossa tilannettasi on mahdollista käsitellä tarkemmin.
Neuvonnan tiimi