Työllistymisvaikeus terveydentilan takia ja haave parisuhteesta
Sairastan hankalaa allergiaa, joka tekee työllistymiseni vaikeaksi. Pelkään, että nainen jättää minut tämän takia ja en ole koskaan uskaltanut seurustella. Kaveripohjalta tulen naisten kanssa kuitenkin hyvin toimeen. Jos saisin kunnollisen naisen kiintymään minuun, miten voisin alkaa hyväillä ja riisua hänet? Jos nainen tulisi minua vastaan, ajattelen, että olisin hyvä hyväilemään sekä suutelemaan naisen kehoa. Hellyys ja pimpin nuoleminen olisivat minulle tärkeitä.Miten nainen suostuisi tähän?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Valtaosalla ihmisistä on sellaisia asioita elämässään, joista puhuminen uuden kumppanin kanssa voi tuntua hävettävältä tai muutoin vaikealta. Ihmisillä on erilaisia huolia ja pelkoja, jotka saattavat saada isot mittasuhteet oman pään sisällä. Itselleen saattaa uskotella jonkin asian tapahtuvan, vaikka todellisuudessa ei voi tietää, miten mikäkin tilanne menisi. Ihminen itse saattaa olla oman elämänsä suurin kriitikko. Jos toisen tunteet ovat jo heränneet, voi ihmiseltä löytyä paljonkin ymmärrystä vaikeidenkin tilanteiden käsittelemiseksi. Lempeän ja kypsän suhtautumistavan omaava aikuinen ihminen ymmärtää kyllä, että esimerkiksi työllistymiseen liittyvät asiat ovat monimutkaisia. Myös naisella saattaa olla elämässään jokin puoli, josta puhuminen jännittää häntä.
Samantyyppisen taustan omaavia ihmisiä on paljon muitakin. Tämä huomioon ottaen on todennäköistä, että joku nainen elää samanlaisessa tilanteessa kanssasi. Hienoa, että sinulla on ystäviä ja tuletkin kaveripohjalta hyvin toimeen naisten kanssa. Jos sinusta tuntuu helpommalta, voi seuraa tai ystäviä etsiä erilaisten vertaistukikanavien kautta. Tällöin toinen saattaa ymmärtää paremmin tilannettasi.
Erityyppisistä hyväilyistä ja kumppanin riisumisesta on sallittua haaveilla. Hienoa, että tiedätkin jo, millaiset hyväilyt kiinnostaisivat sinua. Kuuntelemisen taito on tärkeä osa seksiä. Toisen kanssa kannattaa keskustella siitä, millaisista hyväilyistä kumpikin kiihottuisi. Hyväilyissä voi edetä molempien toiveita kuunnellen. Toisen kanssa voi ottaa seksuaalisuuteen liittyvät asiat puheeksi sitten, kun olette tutustuneet paremmin. Kumppanille voi esimerkiksi kertoa, että tunnet häneen vetoa ja haluaisit koskettaa häntä. Jos tunne on molemminpuolinen, pystyy hyväilyihin etenemään yleensä omalla painollaan.
Ihmissuhteisiin ja omiin ennakkoluuloihin liittyvät asiat voivat ajoittain tuntua vaikeilta käsitellä yksin. Kavereiden kanssa kannattaa ottaa omat ihmissuhteisiin ja työllistymiseen liittyvät asiat puheeksi. Jaettu huoli on puolikas huoli. Lääkärin kanssa voi vielä tarvittaessa jutella omasta terveydentilastaan ja työllistymisestään. Tukea omien tunteiden käsittelemiseen sekä seksuaalisuuteen liittyviin aiheisiin saa myös muista neuvontapalveluistamme. Autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi