Tyttöjen ja naisten katseleminen
Miten voin välttää että tuijotan liikaa tyttöjä ja naisia nyt kun kaikilla on vähemmän vaatteita päällä kun on lämmin? On kiva katella mut en halua häiritä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On muitakin, jotka kokevat kiinnostavana vähäpukeisten ihmisten katselemisen. Hyvä juttu, että otat huomioon toisten tunteet, etkä halua tuijottaa ketään häiritsevästi. Joskus saattaa huomata unohtuneensa ajatuksiinsa ja tuijottaneensa toisia ihmisiä. Tällaisia tilanteita tapahtuu muillekin. On kuitenkin tärkeää olla hienotunteinen ja välttää suoranaista tuijotusta, ettei toiselle tule epämiellyttävä olo.
Jos haluaa edelleen välillä katsella muita, voi ihmisiä katsella huomaamattomammin esimerkiksi aurinkolasien takaa. Välillä katseen voi tietoisesti suunnata toisaalle ja keskittyä katselemaan muitakin kiinnostavia asioita ympärillään. Tilanteissa on hyvä muistaa säilyttää kohteliaat käytöstavat ja välttää suoranaista tuijotusta. Mikäli asia edelleen mietityttää, voi kavereilta saada lisävinkkejä siihen, miten he välttävät toisten tuijottamista.
Neuvonnan tiimi