Vaginaorgasmi ja klitorisorgasmi
Hei! Kysyisin että kokevatko naiset yleensä syvemmältä vaginasta purkautuvan orgasmin nautinnollisemmaksi kuin ns. klitoris orgasmin? Kumpi on helpompi saavuttaa ja voivatko ne tulla yhtäaikaa. Voiko se tuntua jopa perseessä asti?
Kiitos!
T. Utelias mies 🙂

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen keho on yksilöllinen kokonaisuus ja siksi on vaikeaa vertailla, kumpi mainitsemistasi orgasmitavoista on naisille nautinnollisempi. Kokemus orgasmin nautinnollisuudesta vaihtelee aina henkilön ja seksikerran mukaan.
On täysin yksilöllistä, mikä tapa saavuttaa orgasmi on itselle helpoin. Mikäli kehon eri kohtia stimuloi samaan aikaan, saattaa orgasmi tuntua kokonaisvaltaisemmalta ja siksi henkilön on hankalaa eritellä sen tarkemmin ”orgasmityyppinsä”. Kaikki eivät saa klitoris- ja/tai emätinorgasmeja, joten jokaisella ei mainitsemiasi vertailukohtia välttämättä ole. Kehossa on sukuelinten lisäksi runsaasti muitakin kohtia, joita hyväilemällä voi saavuttaa orgasmin. Siksi kannattaa rohkeasti testata erilaisia hyväilyjä eri puolilta kehoa, jotta löytäisi parhaimman tavan tuottaa mielihyvää.
Orgasmissa emätin, kohtu ja peräaukkoa ympäröivät lihakset supistelevat nopeasti ja rytmikkäästi. Orgasmi saattaa siis tuntua perseessä asti. Orgasmin voimakkuus vaihtelee kuitenkin ihmisen ja seksikerran mukaan.
Hienoa, että olet utelias naisen nautinnon saavuttamisen suhteen. Mahdollisen seksikumppanin kanssa on hyvä jutella, millaiset hyväilyt ja seksitekniikat tuottavat juuri hänelle eniten nautintoa. Näin pystyy tuottamaan parhaimmin seksuaalista mielihyvää ja orgasmeja kumppanilleen. Mikäli aihepiiri kiinnostaa sinua edelleen, voit halutessasi vielä tutustua orgasmia ja klitorisseksiä käsitteleviin artikkeleihimme.
Neuvonnan tiimi