Vaikeus rentoutua hyväilyjen aikana
Tyttöystäväni kertoi minulle, että hänen on vaikea rentoutua täysin hyväilyjen aikana. Voiko se johtua siitä, että en osaa koskettaa häntä oikein? Olen sanonut, ettei hänen tarvitse jännittää. Hän on ehkä epävarma omasta kehostaan, kun kysyi, onko hänellä hyvä peppu. Sanoin, että peppu on täydellinen. Voiko tottumattomuus toisen kosketukseen vaikuttaa niin, että on jotenkin valmiustilassa, eikä pysty kokonaan rentoutumaan ja antautumaan nautinnolle?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa kuulla, että uskallatte ottaa puheeksi seksuaalisuuteen liittyvät aiheet. Keskusteluyhteys kannattaa säilyttää välillänne, sillä jutteleminen voi hälventää kummankin huolia ja tuoda rentoutta seksiin ja suhteeseen.
Mukavaa, että olet puhunut kauniisti tyttöystäväsi kehosta. Mikäli suhteenne on tuore tai seksielämä on vasta alkanut, voi esimerkiksi jännitys, suorituspaineet tai kehonkuvaan liittyvät tekijät vaikuttaa rentoutumiseen, hyväilyjen vastaanottamiseen tai antamiseen. Toiselta voi kysyä, millainen kosketus hänestä tuntuu mieluisalta. Osaat todennäköisesti jo nyt koskettaa häntä oikein, mutta keskustelemalla ja toisen eleitä seuraamalla voit vielä varmistua siitä, millainen hyväilytapa tuntuu tyttöystävästäsi parhaimmalta juuri kyseisellä hetkellä. Edetkää vain siihen tahtiin, joka molemmista tuntuu hyvältä.
Voitte yhdessä pohtia, millaiset asiat tukisivat tyttöystäväsi rentoutumista. Joskus tilanne ratkeaa ajan myötä itsestään, kun itsevarmuus kasvaa ja molemmat tuntevat toisensa hyvin ja tietävät paikkansa suhteen sisällä. Mikäli asia vielä huolettaa teitä, voi tilanteesta tulla keskustelemaan neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi