Vaippafetissi ja virtsankarkailu
Minulla on ollut vaippafetissi niin kauan kuin muistan. N. vuoden olen ravannut urologilla selvittelemässä ihan aitoa virtsankarkailua ja mistä se johtuu. Ongelma on, että minua tilanne ei haittaa . Tuntuu oikeammalta käyttää vaippoja tarpeeseen kuin pelkän fetissin takia ja lähimmäiseni tietävät karkailustani. Poden kuitenkin huonoa omaatuntoa, kun en uskalla kertoa asiasta lääkärille ja toisaalta en haluaisi invasiivia tutkimuksia tai ratkaisua ”ongelmaani”. Mitä kannattaisi tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On arvokasta tuntea itsensä ja löytää mieleinen tapa toteuttaa seksuaalisuuttaan. Vaippafetissin omaavia ihmisiä on muitakin, joten et ole yksin tilanteessasi. Joskus oman tilanteensa puheeksi ottaminen saattaa silti tuntua hankalalta.
Hoidon kannalta olisi järkevintä kertoa rehellisesti tilanteestaan, jotta lääkäri osaisi pohjata tietonsa oikeaa taustaa vasten. Jos asia ei haittaa sinua, voi lääkärille kertoa omista tunteistaan. Lääkärin kanssa voitte pohtia, vaikuttaako käyntien tai mahdollisen hoidon keskeyttäminen kokonaisterveyteesi. Sinulla on viime kädessä oikeus päättää, miten lähdet etenemään hoidon toteuttamisen suhteen. Jos kaipaat tukea tai rohkaisua lääkärille puhumiseen, voit jutella fetisseihin liittyvistä asioista ensin esimerkiksi neuvontapuhelimessa.
Neuvonnan tiimi