Väkivaltaisen pornokohtauksen näkeminen ahdistaa
Hei! Katselin yksi ilta pornoa ja luulin törmänneeni ihan normaaliin amatööriporno videoon. Runkkailin ja katselin kunnes videossa mies yhtäkkiä otti puukon ja viilsi naisen kurkun auki ja ampui päähän.
Menin shokkiin, ahdisti ja pelotti, koko kroppa tärisi ja teki mieli oksentaa. Kädet täristen ilmiannoin videon pornosivulle ja se poistettiin nopeasti sieltä.
Miksi tälläsiä Gore videoita on ja miksi ne ei ole laittomia? Eikö se ole laitonta jonkun tahallisesti katsovan tälläsiä ja masturboida

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ikävää kuulla, että törmäsit vahingossa ahdistusta aiheuttavaan materiaaliin. Jos tulee nähneeksi jotakin itselleen epäsopivaa, tai jopa laitonta, on ymmärrettävää, että tilanne aiheuttaa mainitsemiasi tunteita.
Ihmiset kiihottuvat erilaisista asioista ja joitakin henkilöitä voi kiihottaa väkivaltaan tms. liittyvät teemat seksuaalisessa mielessä. Jokaisen henkilön ajatusmaailma on yksilöllinen ja siksi myös syyt tehdä tai katsoa väkivaltaisia videoita vaihtelevat tapauskohtaisesti. Useimmiten pornoelokuvat ovat mielikuvituksen tuotteita niin kuin kaikki muutkin elokuvat. Väkivaltaan liittyviä videoita saattaa löytyä pornosivuilta, jos ne ovat näyteltyjä. Viestistäsi sai kuitenkin kuvan, että kyse ei ollut näytellystä elokuvasta. Tällaisissa tapauksissa on oikein ilmiantaa video ylläpidolle ja tarvittaessa olla myös poliisiin yhteydessä.  Voit myös jutella Rikosuhripäivystyksen palveluissa asiasta.
Hienoa, että tulit juttelemaan tunteistasi vielä tänne. Millainen olo sinulla tällä hetkellä on? Ensijärkytys voi kestää muutamasta tunnista muutamaan päivään, joten ei mitään hätää, jos näkemäsi pyörii edelleen mielessäsi. Monesti asiasta puhuminen auttaa käsittelemään näkemäänsä. Mikäli tilanne vaikuttaa arjessa toimimiseesi tai hyvinvointiisi, on hyvä kertoa asiasta lääkärille tai psykologille. Myös neuvontapuhelimessamme tai seksuaalineuvojan vastaanotolla asiaa on mahdollista käsitellä paremmin. Olethan rohkeasti yhteydessä meihin uudestaan, jos yhtään siltä tuntuu.
Neuvonnan tiimi