Valuuko sperma pois naisen pimpistä yhdynnän jälkeen, jos ei käytetä...
Valuuko sperma pois naisen pimpistä yhdynnän jälkeen, jos ei käytetä kondomia? Jos nainen nousee ylös sängystä yhdynnän jälkeen, ja pukeutuu, valuuko se sperma pikkuhousuihin? Voiko runsas siemensyöksy tahria pahasti pikkarit? Jos halutaan saada lapsi, onko seksi syytä ajoittaa aina iltaan, että jäätäisiin heti sänkyyn? Pysyykö sperma silloin sisällä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sperma valuu yhdynnän jälkeen pois pimpistä, jos kondomia ei käytetä. Sperma voi tämän jälkeen tahria myös pikkuhousut, mutta tämä ei ole vakavaa. Seksiä voi harrastaa mihin vuorokauden aikaan tahansa ja myös hedelmöittyminen voi siten tapahtua milloin vain. Seksiä ei siis tarvitse ajoittaa iltaan, jos haluaa tulla raskaaksi. Raskaaksi voi myös tulla, vaikkei jäisikään makoilemaan sänkyyn, sillä ovulaation aikaan kohdunkaulan rauhaset erittävät limaa, johon siittiöt tarttuvat ja jatkavat siitä matkaansa munatorviin hedelmöittämään irronneen munasolun. Paikallaan olosta yhdynnän jälkeen ei silti ole haittaa ja moni raskaaksi haluava näin tekeekin. Lisätietoa raskaudesta saat vielä täältä.
Neuvonnan tiimi