Vanhemmista ja rehevistä naisista kiihottuminen
Olen jo murrosikäisestä asti kokenut rehevät, isotissiset ja isoperseiset vanhemmat naiset kiihottavina. Tämä on aiheuttanut minulle joskus inhottavia tilanteita, kun on tuntunut siltä etten ole voinut olla omasta ”mausta” rehellinen esimerkiksi kavereiden seurassa. Olen joskus jopa hävennyt tätä asiaa. Onko tämänkaltainen ”preferenssi” kuinka yleistä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalisten mieltymysten kirjo on laaja. Mitään tarkkaa tietoa ei ole, kuinka moni kiihottuu samanlaisista asioista kuin sinä. Ihmisiä on erilaisia ja siksi jokainen kiihottuu aina hieman erilaisista asioista. Ikäerosta ja rehevistä muodoista viehättyminen on kuitenkin hyvin tavallista ja on mahdollista, että joku muukin tuttavasi pitää samoista asioista kanssasi. Mitään outoa kuvaamissasi kiihottumisen kohteissa ei ole, joten asiaa ei tarvitse hävetä tai peitellä.
Toivottavasti mainitsemiasi inhottavia tilanteita ei enää tapahtuisi. Hieman vanhemmista ja muodokkaista naisista on lupa pitää aivan avoimestikin. On kuitenkin ymmärrettävää, että omista mieltymyksistään ei halua avautua, jos juuri omassa kaveripiirissä ei ole samanlaisista asioista pitäviä ihmisiä. Toisaalta aikuiset ihmiset myös ymmärtävät, että ihmisissä ja mieltymyksissä on eroja. Siksi aikuinen osaa myös suhtautua toisen kertomiin asioihin kypsästi. Jos tuntuu siltä, ettei kehtaa puhua mieltymyksistään kavereilleen, voi etsiä esimerkiksi netistä samanlaisista asioista pitäviä ihmisiä. Tarvittaessa voit tulla juttelemaan myös neuvontapuhelimeen, mikäli seksuaalisuuteen liittyvät asiat edelleen mietityttävät jollain tavalla.
Neuvonnan tiimi