Vanhempien suuseksin näkeminen
Olen nähnyt kesän aikana muutaman kerran ulkoa ikkunasta, kun äiti nuolee isän pippeliä illalla ennen kun ne käy nukkumaan. Kuuluuko äidin tehdä sellaista? Niinkö aikuiset tekee? Miksi niin tehdään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että halusit kertoa meille näkemästäsi. Pippelin nuoleminen on intiimi, eli henkilökohtainen, asia. Tällaisen intiimin asian näkeminen voi saada aikaan kummastusta. Mitään pahaa ei kuitenkaan tapahtunut, kyseessä oli vain toisistaan välittävien aikuisten tapa osoittaa hellyyttä toisilleen.
Pippelin nuolemista kutsutaan suuseksiksi. Jotkut nuolevat pippeliä siksi, että se tuntuu mukavalta. Myös muita yksilöllisiä syitä suuseksin harrastamiseen voi olla. Kaikki aikuiset eivät toimi kuvaamallasi tavalla, sillä jokainen saa itse päättää, harrastaako suuseksiä vai ei. Äidin ei siis kuulu nuolla pippeliä, mutta pippeliä voi nuolla, jos se tuntuu molemmista osapuolista hyvältä idealta. Suuseksiin liittyvistä asioista on sallittua myös fantasioida.
Miten koet tapahtuneet asiat tällä hetkellä? Kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja. Joskus saattaa hämmentää, jos tulee nähneeksi jotain sellaista, mikä ei ole tarkoitettu omille silmille. Voit ottaa asian puheeksi vanhempiesi kanssa, jos tapahtunut mietityttää sinua. Keskustelu aikuisen kanssa omista tunteistaan voi selventää tilannetta ja keventää omaa oloa.
Neuvonnan tiimi