Vastaukseni 1. Hei! Kerroin täällä jo 21.10.2020 asiani. Olen se...
Vastaukseni 1. Hei! Kerroin täällä jo 21.10.2020 asiani. Olen se hieman yli 30v mies. Sain teiltä vastauksia ja kysymyksiä ja nyt kerron vastaukseni teille. Tilanteeni on ollut sama jonkin aikaa. Minulla on ollut myös lääkityksiä jotka varmasti ovat vaikuttaneet libidoasiaan ja lisäksi olin välillä ylipainoinen mutta pudotettua painoa yli 10 kiloa huomasin libidoni jonkin verran parantuneen. Viimeisen puolen vuoden aikana olen yhden kerran harrastanut seksiä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että palasit tänne vielä sinua mietityttävän asian äärelle. Lääkkeet tai aiempi ylipaino ovat voineet vaikuttaa libidoon, mutta noin yleisesti ottaen seksuaalivietin heikentyminen koetaan sillä hetkellä kuin esimerkiksi lääkettä käytetään. Toki poikkeuksiakin on, mutta tämä on hyvin yksilöllistä. Hienoa kuitenkin kuulla, että libidosi on jonkin verran parantunut painosi pudottua.
Oman kehon toimintaan vaikuttavat hyvin monet eri asiat, niin fyysiset kuin psyykkisetkin. Joskus ihan jo stressi omasta tilasta ja huoli siitä, pitäisikö haluta enemmän seksiä tai onnistuvatko erektiot toivotusti, voivat vaikuttaa omaan erektiokykyyn. Koska tilanne on jatkunut jo jonkin aikaa samana, olisi varminta kääntyä ensin lääkärin puoleen, jolloin saadaan selvitettyä, onko tilanteen taustalla jokin fyysinen syy. Monesti tällaisissa tapauksissa voi kokea tarvitsevansa myös kuuntelijaa. Meiltä saakin tukea tilanteeseen sekä nyt, että lääkärissä käymisen jälkeen. Voit soittaa esimerkiksi neuvontapuhelimeen, jossa asiasta voidaan puhua syvemmin kuin nettineuvonnan kautta. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.
Neuvonnan tiimi