Voidaanko yhdyntää jatkaa vielä miehen laukeamisen jälkeen? Minulla ainakin erektio...
Voidaanko yhdyntää jatkaa vielä miehen laukeamisen jälkeen? Minulla ainakin erektio häviää, kun olen lauennut, enkä pystyisi jatkamaan seksiä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksiä on monenlaista ja yhdyntä on yksi seksin muoto. Kun yhdyntä loppuu, se ei aina tarkoita koko seksihetken loppumista. Yhdyntäseksin loputtua laukeamiseen seksiä voi halutessaan jatkaa jollakin muulla tavalla, hyväillen esimerkiksi sormin, suulla tai seksilelulla, jos kumppania tai molempia edelleen haluttaa lemmiskellä. Mikään näistä ei ole toista parempi tai huonompi seksitapa, vaan ne voivat olla yhtä nautinnollisia ja antoisia. Kumppanin kanssa voi keskustella siitä, minkälaisia toiveita seksissä on.
Yhdyntää voi myös halutessaan kokeilla jatkaa ns. puolikovalla tai pehmeällä peniksellä laukeamisen jälkeen, jos se tuntuu hyvältä. Tällöin tahti voi olla hyvin rauhallinen. On kovin yksilöllistä, kuinka herkkä esimerkiksi terska on laukeamisen jälkeen ja jokaisella peniksellä on yksilöllinen palautumisaika. Kaikenlaisessa seksissä on aina tärkeää kuunnella itseään, omaa kehoaan ja sen tuntemuksia. Mitään sellaista ei tarvitse tehdä, joka tuntuu epämiellyttävältä tai kivuliaalta.
Oona Turunen