Voiko äidin tissistä imeä maitoa?
Äiti kertoi olevansa raskaana. Tuntuu vähän oudolle saada pikkusisko tai veli, kun olen itse jo 14. Minun tekisi hirveästi mieli imeä äidin tissejä synnytyksen jälkeen, kun sieltä tulisi maitoa. Haluaisin tuntea miten maito tulee tissistä suuhun, miten lämmintä maito on ja miltä se maistuu. Saako näin tehdä? Miten voisin sanoa siitä äidille?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Uuden vauvan tuleminen maailmaan voi ällistyttää ja ihmetyttää sekä itseä että muita perheenjäseniä. On ymmärrettävää, jos tilanne tuntuu sinusta oudolta. Äitiäsikin saattoi jännittää raskaudesta kertominen sinulle. Toivottavasti kaikki meni kuitenkin mukavasti.
Erilaiset tunteet kuuluvat elämään. Kannattaa puhua äidin kanssa, jos asia painaa sinua jotenkin tai sinulle herää kysymyksiä vauvaan tai tulevaan arkeen liittyen. Yhdessä voitte tehdä mukavia juttuja vauvaa varten valmiiksi ja viettää samalla yhteistä aikaa keskenänne.
Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Mieltymyksissä ei ole mitään pahaa ja tissien imemisestä sekä maidon juomisesta on lupa kiihottua ja fantasioida. Oikeassa elämässä kuvaamasi toiminta ei ole lain mukaan sallittua, jos fantasia toteutetaan äidin kanssa. Mielikuvien tasolla ja esimerkiksi itsetyydytyksen keinoin on fantasioistaan kuitenkin lupa nauttia. Jos asia mietityttää sinua, voit tulla juttelemaan tunteistasi neuvontapuhelimeen. Lisätietoa fantasioista ja mieltymyksistä löydät täältä.
Neuvonnan tiimi