Voiko heteromies nauttia anaaliyhdynnästä niin kuin homomies?
Voisiko heteromies periaatteessa nauttia anaaliyhdynnästä, niin kuin homomies? Onko heteromiehillä estot esteenä, etteivät he harrasta anaaliyhdyntää tai muutakaan anaaliin liittyvää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisella on omat yksilölliset tapansa saada nautintoa tai harrastaa seksiä. Seksuaalinen suuntautuminen ei määrittele sitä, minkälaisesta seksistä ihminen pitää. Myöskään tietyt seksitavat eivät määrittele ihmisen seksuaalista suuntautumista.
Anaaliyhdyntä saatetaan mieltää joidenkin ajatuksissa enemmän homoseksiin liittyväksi. Seksuaalinen suuntautuminen ei kuitenkaan vaikuta siihen, tuntuuko jonkin kehonosan kosketus miellyttävältä. Anaaliyhdynnässä etenkin eturauhasen hyväily voi tuottaa nautintoa niin homoseksuaalille kuin heterolle. Siksi on täysin mahdollista tykätä anaaliyhdynnästä, vaikka olisikin heteromies.
Jotkut ihmiset eivät välttämättä halua harrastaa anaaliyhdyntää siksi, että he mieltävät anaaliyhdynnän homoseksiin liittyväksi. On myös mahdollista, että anaaliyhdyntä ei vain kiinnosta itseä, joten siksi sitä ei halua harrastaa. Syyt riippuvat paljon ihmisestä itsestään ja tärkeää onkin tehdä vain sellaisia asioita, jotka tuntuvat itsestä hyviltä.
Kaikkeen seksuaaliseen toimintaan liittyy muitakin nautintoja tuovia seikkoja kuin pelkkä seksin fyysinen puoli. Anaaliyhdyntää on sallittua harrastaa, jos ajatus siitä tuntuu kiihottavalta sekä fyysisellä että psyykkisellä tasolla. Mikäli omat tunteet tai mahdolliset ennakkoluulot jotenkin haittaisivat itseä, voi asiasta tarvittaessa puhua esimerkiksi seksologian ammattilaisen kanssa.
Neuvonnan tiimi