Voiko käydä niin, ettei mies saa siemensyöksyä yhdynnässä?
Voiko käydä niin, että poika/mies ei jostakin syystä saisikaan siemensyöksyä yhdynnässä? Jos näin voi olla, eikö se silloin tunnu tarpeeksi hyvältä? Olen ajatellut, että siemensyöksy tulee, kun yhdyntä kestää riittävän pitkään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Yleensä siemensyöksy tulee, kun yhdyntä tai muunlainen stimulointi kestää tarpeeksi kauan. Joskus saattaa kuitenkin tapahtua niin, että siemensyöksy viipyy tai sitä ei tule ollenkaan. Tämä ei ole vaarallista ja näin voi käydä kenelle tahansa.
Siemensyöksyn puuttuminen ei tarkoita sitä, etteivätkö hyväilyt tuntuisi mukavilta tai etteikö kumppani olisi kiihottava. Kaikki voi olla aivan kohdallaan, mutta ajoittain siemensyöksyn tuleminen voi vaikeutua. Tilanteen taustalla voi tällöin olla esimerkiksi päihteet, sairaudet, lääkkeet, elämäntilanne, parisuhdeongelmat, suorituspaineet, stressi, masennus tai jännitys. Aivan normaali ikääntyminenkin voi vaikuttaa asiaan. Kaikki tilanteet ovat tapauskohtaisia ja asioiden taustalla saattaa olla useammankin tekijän summa.
Ajoittain voi siis käydä niin, että siemensyöksyä ei tule. On myös hyvä huomioida, että mies voi saada orgasmin ilman siemensyöksyä. Jos tilanne vaivaa tai siemensyöksyn puuttuminen ei ole enää satunnaista, voi apua ja neuvoja saada lääkäriltä tai seksologian ammattilaiselta.
Neuvonnan tiimi