Voiko naisen kohdunsuuta ja -kaulaa hieroa jos hänellä on kierukka?...
Voiko naisen kohdunsuuta ja -kaulaa hieroa jos hänellä on kierukka? Onko vaarana että työnnän langat kohdun sisälle?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kierukan kanssa on mahdollista harrastaa sellaista seksiä, joka itsestä tuntuu sopivimmalta. Kierukka voi lähteä paikaltaan lähinnä hyytymäisten tai runsaiden kuukautisten aikana. Mikäli haluaa kokeilla kohdunsuun hyväilyä, voi vaarana olla, että langat pistelevät tai satuttavat jollakin tavalla. Langoista ei saisi myöskään vetää, ettei kierukka poistu paikaltaan. Siksi kohdunsuuta tai kohdunkaulaa hyväiltäessä kannattaa noudattaa varovaisuutta ja edetä niin, että kuuntelee omaa kehoaan ja seuraa sen reaktioita. Mikäli ilmenisi, että stimulointi vaikuttaisi jollakin tavalla kierukan tai lankojen sijaintiin, kannattaa olla heti yhteydessä lääkäriin, sillä tilanteen korjaamiseen löytyy apukeinoja.
Hienoa, että haluat huolehtia mahdollisten hyväilyjen turvallisuudesta ja siten terveydestäsi. Varmimman tiedon saat aina vielä gynekologilta. Jos sinulle heräsi kysyttävää seksuaalisuuteen liittyen, voit halutessasi soittaa neuvontapuhelimeen, jossa neuvomme sinua mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi