Voiko runsaista siemensyöksyistä olla jotain varsinaista haittaa?
Voiko runsaista siemensyöksyistä olla jotain varsinaista haittaa? Olen lukenut, että ejakulaatiota tulee normaalisti ehkä teelusikallisen verran, useissa sykäyksissä. Minulta tulee kuitenkin mielestäni melko paljon enemmän spermaa. Elimeni ovat normaalikokoiset.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmiskehon toiminnoissa on luonnollisia eroja henkilöiden välillä. Esimerkiksi siemennestettä tulee tavallisesti noin teelusikallisen verran, mutta tulokset voivat vaihdella puoleen ja toiseen niin ihmisen kuin ejakulaatiokerrankin mukaan. Myös siemennesteen tulemistavassa voi olla hieman eroja. Joillakin siemenneste tulee useissa sykäyksissä, toisilla taas ei. Tämä kaikki kuuluu kehon tavalliseen toimintaan ja kyseiset seikat vaihtelevat suuresti henkilöiden välillä.
Runsaista siemensyöksyistä ei pitäisi olla haittaa, kyseessä on vain juuri sinun kehollesi ominaisin tapa toimia. Mikäli sinulle heräisi jotain huolta tai havaitsisit muutoksia kehosi toiminnassa, voi asian tarvittaessa ottaa esiin terveydenhoitajan luona. Muissa tapauksissa voit olla rauhassa kehosi toiminnan suhteen.
Neuvonnan tiimi