Voiko seksi tuntua niin hyvältä, että olisi pakko vaikeroida nautinnosta?
Voiko seksi tuntua niin hyvältä, että olisi pakko vaikeroida nautinnosta? Se tuntuu ajatuksena vähän epäuskottavalta, mutta olisi ollessaan totta sanoin kuvaamattoman ihanaa. Mitä kehossa silloin tapahtuisi fyysisesti ja psyykkisesti?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksi voi tuntua niin hyvältä, että tulee äännelleeksi esimerkiksi vaikeroiden. Myös muunlaisiakin äännähdyksiä voi päästä seksin aikana. Äänteleminen riippuu paljon ihmisestä sekä myös seksikerrasta; joskus tulee äänneltyä, toisinaan taas ei.
Fyysistä ja psyykkistä tasoa mietittäessä äänteleminen voi tapahtua joko vahingossa vaistonvaraisesti tai sitten tietoisesti, kuten kaikki muukin äänteleminen tai puhuminen. Lisäksi jotkut ääntelevät tietoisesti siksi, että kiihottuvat itse siitä fyysisesti enemmän tai huomaavat kumppanin kiihottuvan fyysisesti. Kiihottumisen havaitseminen voi tuoda myös psyykkisellä tasolla itselle tai toiselle nautintoa.
Ääntelemisestä ei voi aina päätellä, onko seksi nautinnollista vai ei. Seksi voi tuntua henkilöstä hyvältä, vaikka hän ei ääntelisikään. Kenenkään ei ole pakko äännellä, jos tuntuu siltä, ettei äänteleminen tule luonnostaan. Kumppanille voi viestiä myös elein, ilmein, kosketuksin ja sanoin, jos jokin tuntuu hyvältä, tai päinvastoin. Tärkeintä on, ettei tee sellaisia asioita, jotka eivät ole luonteenomaisia itselle. Näin seksikin tuntuu miellyttävältä, ääntelipä sitten tai ei.
Neuvonnan tiimi