Voiko siemensyöksyn tulosta päätellä lantionpohjalihasten kunnon?
Voiko siemensyöksyn tulosta päätellä jotakin lantionpohjalihasten kunnosta? Minulla siemenneste tulee itsetyydytyksen päätteeksi sellaisina pitkinä ruiskahduksina, ja sperma lentää monesti metrin päähän. Se näyttää itsestäni tosi hyvälle, ja tuli mieleen että lantionpohjalihakset ovat varmaan hyväkuntoiset.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Siemensyöksyn tuloon vaikuttavat yksilölliset seikat. Joillakin sperma tulee ruiskahduksina ja lentää pitkälle, toisilla sperma saattaa pikemminkin pulputa ulos. Kaikenlaiset siemensyöksytavat ovat oikeanlaisia ja hyviä. Myös seksikertojen välillä saattaa olla eroja siemensyöksyn tulemisessa.
Nuorilla pojilla ja miehillä lantionpohjanlihakset ovat usein paremmassa kunnossa kuin vanhemmilla miehillä. Lantionpohjalihasten avulla siemensyöksyä on mahdollista hallita. Joillakin siemensyöksy voi myös olla voimakkaampi lantionpohjanlihasten kunnon takia. Täysin ei voi kuitenkaan päätellä lantionpohjalihasten kuntoa pelkän siemensyöksyn tulemisen perusteella. Muun muassa vireystila ja kiihottumisen voimakkuus sekä se, milloin henkilö on saanut siemensyöksyn aiemmin, voivat vaikuttaa asiaan.
Omasta kehostaan ja sen toiminnoista saa tuntea ylpeyttä. Jos sinua kiinnostaa lantionpohjalihasten kunnon ylläpitäminen, voit tutustua tähän artikkeliin ja siinä oleviin harjoitteisiin. Lisätietoa terveydestä ja kehosta saat terveydenhoitajalta.
Neuvonnan tiimi