Voiko sormen työntää pyllystä suoraan pimppiin?
Poikaystävä työntää usein sormensa pyllyyni ja hyväilee sillä tavalla minua. Välillä hän imee sormeaan ja vie sen sitten uudestaan pyllyyn. Hän on hieronut sormellaan myös klitorista. En ole antanut työntää sitä pimppiin, koska pelkään saavani jonkun bakteerin. Mitä näistä bakteereista voisi seurata? Olenko ehkä pelännyt niitä turhaan?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erilaisia hyväilytapoja on sallittua kokeilla poikaystävän kanssa ja peräaukko onkin seksuaalista mielihyvää tuottava alue ihmiskehossa.
Pyllyä hyväillessä on tärkeää huolehtia tietynlaisesta huolellisuudesta hygienian suhteen. Ennen koskettelun aloittamista on hyvä käydä tyhjentämässä peräsuoli ja huuhdella peräaukon alue ja peräsuoli lämpimällä vedellä. Sormi kannattaa mieluummin pestä vedellä ja saippualla kuin viedä välillä suuhun. Pyllyssä ollutta sormea ei saisi laittaa pimpin alueelle tai pimpin sisään ennen sormen pesemistä. Yksi vaihtoehto on käyttää suojana kertakäyttökäsinettä tai kondomia sormen päällä silloin, kun sormi on pyllyn sisällä. Kun käsine tai kondomi otetaan pois, voi puhtaalla kädellä kosketella klitorista ja pimppiä sisältä.
Olet toiminut aivan oikein huolehtimalla seksuaaliterveydestäsi. Jos emättimeen pääsee suolistobakteereja, ne voivat saada aikaan jonkin tulehduksen. Tulehduksilta voi välttyä huolehtimalla käsien, peniksen tai seksilelun pesemisestä ennen pimppiin laittamista. Lisätietoa hygieniaan ja anaaliseksiin liittyvistä seikoista saatte poikaystäväsi kanssa täältä.
Neuvonnan tiimi