Voiko tyttöystäväni olla raskaana?
Voiko tyttöystäväni olla raskaana? emme ole olleet yhdynnässä, mutta penikseni on koskenut tyttöystäväni pilluun, eikä spermaa ei ole ollut hänen pillunsa lähellä, mutta luin netistä että kiimatipoissakin on siittiöitä ja olen huolissani että ne olisivat peniksen koskemisen aikana siirtyneet tyttöystävääni. kysyn tätä, koska tyttöystäväni kuukautiset ovat noin viikon myöhässä ja pelkään että hän on tullut vahingossa raskaaksi.

Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Kiimatipat eli tutummin touhutipat muodostuvat Cowperin rauhasista erittyvästä kirkkaasta nesteestä. Vaikka kyseessä ei olekaan siemenneste, on mahdollista, että eritteessä esiintyy siittiöitä. Raskaaksi tuleminen on mahdollista silloin, jos siittiöt pääsevät sisälle emättimeen ja ajankohta on tyttöystävän hormonikierron suhteen otollinen.
Koska raskausoireet vaihtelevat henkilöstä toiseen, ainoa tapa selvittää onko raskaana on tehdä raskaustesti. Raskaustestejä saa apteekeista ja isommista ruokakaupoista alle viidellä eurolla. Jatkoa ajatellen teidän kannattaa yhdessä miettiä myös parhaiten sopivaa ehkäisyä. Lisätietoja eri vaihtoehdoista löydät täältä.
Suojaamattomassa sukupuolielinten koskettelussa on myös seksitautien tarttumisen riski. Jos teillä on ollut suojaamatonta seksiä aiempien kumppaneiden kanssa, myös seksitautien testaus kannattaa hoitaa. Testeihin pääsee esimerkiksi oman terveysaseman tai kouluterkkarin kautta. Testaus on maksutonta ja samalla voi saada lisätietoa ehkäisymahdollisuuksista. Kouluterkkarilta tai terveysasemalta saa apua ja tukea myös siinä tapauksessa jos raskaustesti olisikin positiivinen.
Mikäli jokin vielä pohdituttaa tai haluat jatkaa keskustelua, voit soittaa Sexpon ilmaiseen neuvontapuhelimeen. Soittoajat löytyvät täältä.
Maria Vihlman